DAN FÖRE DAN FÖRE DOPPARDAN

Igår ringde klockan kl.6. Jag klev upp medans Pär sov ett tag till.
Åt frukost och gjorde i ordning fika.
Sedan åkte vi till Peter och hämtade alla saker.
Sen bar det av. Och jag blir lika nervös varje gång vi åker på isen :P
Men den var rätt tjock faktiskt.. Tror ja. Eller ja, hur tjock ska den vara för
att den är tjock? :P
Men det var inte så roligt när det small i isen hela tiden. Lät som åska.
Men det var vattnet under isen som gjorde nått så det lät så. Även att isen
i mitten av sjön sprack och det lät rätt mycket det med.
Aja.. Peter borrade hål och jag fick samma uppgift som förra gången jag var
med. Ta bort is/snö ur hålen. och Pär hävde dit fisken.
Sen började jag frysa. Så jag satt vid elden hela dan, haha :)
Fick 2 fiskar iaf. En gädda och en aborre. Jag vågade inte gå nära gäddan.
Det var ju iofs. död, men det känndes som den skulle rycka till, och ögat såg
så äckligt ut. Åsså påminnde den mig om gäddan i "Svärdet i stenen" och den
var jag livrädd för :P haha.
Lite senare på dagen kom Jimmie och Andreas också. Andreas skulle ta en gran.
Då åkte allihopa iväg och var borta ett bra tag.
Jag satt kvar och grillade lite korv.. haha :) Det är ju såå gott!
Åkte väl hem vid 12.30 ungefär. Och då frös mina fingrar iaf. Dom var isbitar!
När vi kom hem la vi oss och somnade ganska fort. Sov till 4 då mitt alarm ringer.
(påminnelse). Jag trodde först det var mitt alarm (vakna på morron) som ringde. "men näe,
det stänge jag ju av" sen trodde jag det var Pärs alarm och att han skulle upp och jobba.
Men så var det ju inte..
Ja. det var iaf. skönt att vara ute. Jag som sitter inne hela dagarna annars.
Och snön på kvällen var ju inte helt fel heller =)





Kommentarer
Postat av: denise

shit vilket långt hår du har, ge mig !

2008-12-22 @ 11:32:03
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha.. Ja, det är bara att ta! :P

2008-12-22 @ 11:50:44
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Gammgäddan! =O

;)

2008-12-22 @ 22:36:22
Postat av: Nathalie

haha, ja, jag hatar dom :P

2008-12-23 @ 08:44:56
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0