FREDAGEN

Igår på svenskan skulle essän vara inlämnad. Jag skickade min
på mailen igår.
Några läste upp sina och jag insåg hur dålig min var. Dom var så bra
att man liksom blev uttråkad av dom! haha. Dom lät så proffsig på nå vis.
Jag skrev ju bara som jag tyckte?! Aja.. det räcker väl till ett G iaf. förhoppningsvis.
Sen på samhällen skulle vi plugga till provet som är nästa onsdag. Och det
är hur mycket som helst! Jag hatar samhälle!
Detta är vad vi ska kunna:
- Staten
- Riksdagen
- Regeringen
- Regeringschef/statsminister
- Statschef
- Grundlagar
- Proportionellt val
- Parlament
- Parlamentism
- Valkrets
- Utskott
- Motioner/propositioner
- Departement
- Myndighet
- Förvaltning
- Länsstyrelse
- Kommun
- Kommunalt självstyre
- Kommunfullmäktige/kommunstyrelse
- Nämnd
- Landsting
Låter skoj, va? Nej. Det vi ska kunna är vad alla de här orden betyder och
vad dom har för uppgifter. Vilka bestämmer. osv.
Jag tror redan jag vet vilket betyg jag kommer få på detta prov. Åven att detta
bara är ett G prov. Vill man ha högre betyg ska man göra en till uppgift att
lämna in. Fy fan för samhälle!!

Sen var min textil inställd. Jaha, kul med 2 timmars hål. Men det var ganska
skönt ändå. För vi skulle redovisa :) Åsså skulle jag ha med mig en sak som
jag hade glömt. Så jag följde med Karro på GKO ist. Jag somnade..
Sen var det dags för den nedrans kören. Jag har varit borta 2 gånger nu och det
märks. För jag kan ingenting. Speciellt inte när Anja var med och stog bredvid
mig. FAAN va bra hon är på att sjunga alltså! =) Hon sjöng den högsta stämman.
Toner jag inte ens visste existerade. Så jävla bra! =)
Men sen blev det roligare. Då skulle vi lära oss en låt med tre stämmor utan att
få den på papper. utan vi måsta komma ihåg allt i huvudet. I'm singing in the rain.
Jag är i mitten stämman så jag fick iaf. sjunga själva låten. Det var bra :)

Hej!

Kommentarer
Postat av: Therese

haha vad pinsamt det skulle vara om det bara var typ en som kom ihåg att sjunga överstämman så bara den hörddes =D

2008-12-06 @ 09:12:55
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Njae, inte om det är anja. För hon är skitduktig :) Sen lär man ju sig sin stämma. Inte dom andras =)

2008-12-06 @ 11:53:46
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0