FUNDERINGAR

Fundering nr 1.
Idag berättade Karro en sak hon fick höra på trafiken.
Om man skvätter ner någon när man kör bil, och inte stannar
och säger förlåt och erbjuder sig att kemtvätta dennes kläder så
kan personen som blivit nerstänkt ta registreringnummret och
ringa nånstans (vet ej vart) och då blir man av med körkortet ett tag.

Överdrivet, ja!
Jag tycker att om man blir nerstänkt så får man skylla sig lite själv att man
går där :P För man kan ju inte köra hur sakta som helst bara för att
inte riskera att stänka ner någon. Visst på sommrarna om det är en vattenpöl
så behöver man ju inte köra rätt i den. Men nu på vintern så är det slask!
Det får man räkna med. Och man behöver ju inte heller köra som en galning
förbi.
Att bli av med körkortet tycker jag är överdrivet. Jag tycker inte ens man ska få
böter för det.
Jag blev själv nerstänkt av en bil för ett litet tag sedan. Jag skulle gå över vägen vid
ÖB och fick då stanna i mitten för att det kom en bil. Det var slaskigt och självklart
blev jag blöt. Men jag tyckte jag fick skylla mig själv eftersom jag stannade där :P

Fundering nr 2.
Ungdomar som går med bara en tröja nu! (nu lät det som jag var gammal, när jag skrev ungdomar, haha)
Hallå, det är december! Det är vinter! Ni klarar er inte bara med en myströja.
Jag såg en tjej (tror faktiskt det var våran släkting :P) sitta och vänta på bussen
en dag i bara en tröja. Och det såg så kallt ut! Jag ville bara gå dit och ge henne min
jacka! För jag hade min tjocka vinterjacka och jag frös ändå, så jag undrar hur mycket
hon frös.
Heller förstår jag inte hur man kan gå med bara ben fortfarande. (fast jag har inte sett nån
på länge) I leggins eller i chinos uppvikta.
Brr! Kallt!

Kommentarer
Postat av: maria

tack så mycket! =D

Hmm tro om jag ska spela in en film om hur man gör plattångslockar, det kanske är fler som vill se =)

2008-12-17 @ 15:10:49
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/
Postat av: maria

tack så mycket! =D

Hmm tro om jag ska spela in en film om hur man gör plattångslockar, det kanske är fler som vill se =)

2008-12-17 @ 15:10:52
URL: http://catwalkqueen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0