HELVETESBIL

Idag skulle jag ju ta bilen in som sagt. Tänkte att jag går väl ut en fem
minuter tidigare eftersom det är snö som ska bort och grejer.
Ja, går ut. Bilen är täckt med snö. Det var inte det lättaste att hitta nyckelhålet.
haha. Låset har frusit igen, fan! Men förra gången gav det med sig efter
ett tag. Så jag står och nästan vrider av nyckeln känns det som, men
den vägrar! FAAAAN! Springer upp och hämtar låsspray! Ner igen och spraya.
Det går fortfarande inte! åhhh!! Men efter många om och men så funkar det!
Kommer in i bilen och slår på den så den hinner bli varm. Jag går ut och ska
skotta av all snö från den. Och under all "nyfallen" mjuk snö så är det ett lager
med tjockt hårt snö! Så jag får verkligen kämpa för att få bort allting! Tog säkert
en kvart att få bort all snö! Så då kännde jag mig lite små stressad eftersom jag
skulle tanka innan också.
Fan vad jag hatar den bilen nu!
Sen på E4 hamnar jag bakom en lastbil som endast kör 40 i uppförsbackar.
Frustrerad som bara den blev jag, eftersom jag redan var stressad!
Sen vågade jag inte kör om i första omkörningsgrejset, där vid vattrång. För jag hatar
den kurvan!! Blä!
Sen när jag skulle hem (detta är mitt fel inte bilens :P) Så blir jag såklart stressad av att
alla bilar framför kör om en buss. Ja, va fan jag kör väl om jag med! Sen var det en
lastbil lite längre fram som jag tänkte att jag hinner köra om den också.
Men det var ju bara det att pilarna som visar att det snart är slut på detta körfält var täckt
med snö så jag såg inte dom! Precis när jag är bredvid lastbilen tar körfältet slut!
AAHH!! Fuck! Men jag glider mellan och hinner precis! Men ni ska veta vilka skuldkänslor jag
hade hela vägen hem! Jag ville be lastbilschaffören om ursäkt! Kan dom uppfinna en signal
(lampa, blinkgrej) som betyder "Förlåt" ?? :P
Jag kännde mig så dålig och så dum. Jag kan tänka mig vad den lastbilschaffören sa om
mig då. (skäms)

Fick även min första sladd idag :D Alltså sladd med bilen. När jag skulle svänga in vid
Rolf's så var det visst lite halt. Men det gick bra! =) Lite småroligt att sladda faktiskt :D haha
Halkbanan är ju så jäkla kul! Ni som ska ta körkort, det är ingenting att vara nervös för (som
jag var som bara den) det är kul! =)




Men nu kom jag på att jag glömde låssprayen i bilen och den är ju bäst att ha utanför inte inne
i bilen! haha. så jag ska springa och hämta den!

Ha det bra !

Kommentarer
Postat av: Therese

been there done that! Pontiacen var 1000 ggr värre!

2008-12-05 @ 21:41:26
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jo, jag vet! Har läst det blogginlägget många gånger och skrattar varenda gång! haha det låter så kul =)

2008-12-06 @ 07:12:03
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0