KATTUTSTÄLLNING

Igår såg jag ett program om kattutställning. Det var en tjej/kvinna/tant,
som hade måånga katter. och ställde ut dom.
Hon skulle tvätta en också. Med avfettningsmedel, för katterna fick inte
vara fet i pälsen. Den stackars katten skrek i badkaret och försökte komma
därifrån. Men hon  höll kvar han och säger:
-Mamma tycker inte om när du klöser mig.
Nähe?! Katten tycker inte om att du tvättar han heller!!
Man vet ju att katter och vatten går inte ihop. Endel kan nog tycka om det.
Men den katten gjorde inte det kan jag meddela.
Det jag vill ha sagt är att jag tycker det här är djurplågeri!
Hon ryckte även bort massa hår(päls) från han, det kan inte ha varit skönt.
Klippte "ögonfransarna". Katterna tar väl hand om sig själv, dom kan tvätta
sig själv. Om dom är långhårig måste man ju kanske borsta dom, men annars
tar väl katter hand om sig själv?!


Jag kommer ihåg när vi hade Teddy. Söt lilla Teddy, som förövrigt Louie är en exakt
kopia av.
Han var gammal och luktade inte så gott :P Så vi skulle bada han. Men han verka tycka det
var skönt. För han satt bara där snällt och lät oss tvätta han.
Det tror jag var enda gången jag någonsin tvättat en katt. Eller jag vet det.
Dom andra katterna bli helt galen om man håller dom i famnen och går nära en vattenkran
som är på. Då klöser dom och försöker springa därifrån.
Allstå, Katter + vatten = nej!

Jag tyckte iaf. väldigt synd om dessa katter.

Kommentarer
Postat av: Therese

åh lilla teddy, fast jag kommer inte ihåg han så mkt...börjar jämt tänka på louie, bara för att dom är så lika =)

2008-12-17 @ 11:01:02
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, jag med! =) Kommer bara ihåg att han inte var lika fin i pälsen som Louie är. Louie är mer glansig. Teddys päls var liksom matt! :P

2008-12-17 @ 13:50:30
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Åh, nu började jag tänka på Berra B. Han hatade också att bada, och när han kom upp ur badkaret så såg han ut som en skabbig svart råtta =) Åååh.

2008-12-17 @ 13:52:58
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Therese

ja jag med, det kanske var för att han var gammal? =)

2008-12-17 @ 21:08:29
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det var det nog. Sen tror jag louie har lite kortare "nos". Lite mer intryckt ansikte :D haha

2008-12-18 @ 05:56:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0