GAMLA GODA TIDEN

Efter att ha tittat på lite bilder på bilddagboken började jag fundera.
Även efter att ha läst Simones blogg, som jag för övrigt håller med om.
När vi var "i den åldern" (nu låter det som att jag är jättegammal, även fast
det bara är några år sedan :P) så känndes det ju skit bra att man fick
komma på fest hos "dom äldre" haha.. Då var det ju varje helg fredag & lördag.
Nu när man ser dom som är i den åldern nu göra något så tänker man:
"men nej! sluta, du är ju liten..!!" haha.
Fast jag tror att "dagens" är lite värre än vad vi var faktiskt :P
om man läster alla "listor" som läggs ut på bilddagboken,
"hur många har du haft sex med?" - Fyrtioelva stycken.
Aah, flicka lilla spar dig för sjutton!! hahahahaha :D Näe, men allvarigt..

Fan vad jag ska vara på mina barn som en hök! Jag ska sätta en tid när dom ska vara
hemma och jag ska sitta och vänta på dom. Och känner jag en minsta lukt av
alkohol så får dom utegånsförbud! haha. Dom får iaf. inte vara ute länge på kvällen.
Inte när dom är 13-14 iaf. Jag vet att jag kommer att bli hatat, för jag skulle ha blivit
skitsur ifall mamma och pappa sa att jag inte fick åka nånstans (vilket dom även
gjorde ibland när jag hade varit olydig, hahaa).
Näe, men dom ska inte börja dricka när dom är så ung iaf.  När dom börjar bli
en 16/17 så kanske dom kan få några cider. Och endast det ska dom dricka.
Jag köper då hellre det åt dom än att dom ska gå och köpa nån sliskig sprit
av någon dom knappt känner! :P haha.. Jag känner att jag kommer bli en jobbig
mamma! haha.
Pär tror att jag kommer bli en sån mamma som ska pussa på barnen hela tiden och
vill dom inte tvingar jag dom till en puss! haha.

Ååh! Jag vill ha en bebis NU ! =)

Hej Hej!


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja jag vet dom är ju så små... det är synd! man ska vara barn så länge man kan. jag hoppas att mina barn förstår det och står emot fast ändå inte är några som bara sitter hemma själv, alltså det känns ju dumt att skriva mesar, säger lixom emot mig själv men ja... haha =) mina ungar kommer få höra om dom har varit olydig kan jag lova och dom ska kunna prata om allt med mig! =)

2008-11-22 @ 16:42:38
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, precis! Mina ska också kunna prata om allt med mig =)

2008-11-22 @ 17:55:38
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Ja, hemskt hur vissa håller på alltså =/ Men du, nu får du fan berätta var du tänkte berätta på msn! Du får skicka ett mejl, jag blir så nyfiken så jag mår dåligt :( SKICKA MEJL! <3

2008-11-22 @ 23:36:54
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0