BAD DAY

Idag verkar det inte vara min dag.
Vaknade i morse och var tröttare än tröttast.
Hittade inga kläder att ha.
Men jag kämpade mig upp och klädde på mig och skulle ta bilen till skolan.
Tänkte lite för mig själv; "Bilen kommer säkert inte starta nu när det har varit lite kallt och den har stått ett tag"
Jag går ut och låser upp, men inget "ljud" hörs (det brukar jämt låta när man låser upp) Va fan?! Tänkte jag.
Har jag lämnat den olåst sen sist jag åkte eller? Aja, kliver in i bilen och gör mig klar för avfärd.
Stoppar i nyckeln och vrider om.
Ingenting händer. absolut ingenting. Den var helt död! Jag provar om och om igen men det händer inget.
Nähe?! Lås grejen funkade inte heller. (så man låser båda dörrarna)
Så jag springer in lite småstressad och ringer till Pär och frågar om jag kan få låna hans bil.
Hade ju kunnat tagit en senare buss annars men jag behövde verkligen gå på matten.
Och snäll som han är fick jag låna den. Åkte och tankade sedan skyndade jag mig till skolan.
Matten var den tråkigaste tiden i mitt liv tror jag. Orkade inte göra nånting, satt bara där..
Sedan hade vi ett litet hål på 1 timme så jag och Karro jobbade lite med Perspektiv häftet som ska vara klart.
Sedan kollade vi på film i aulan på svenskan. Fransk film. Trodde den skulle vara skittråkig, men den
var faktiskt riktigt bra! =)
Det enda negativa var att jag höll på frysa ihjäl. Även fast jag hade jacka på mig. Så jävla kallt.
Hängig, trött, ont i halsen, frusen. Näe, nu ger jag upp. Så jag åkte hem. Orkade ändå inte ha körsång idag.
Lite onödigt att jag tog bilen in då.. Kunde lika gärna tagit kvart över tolv bussen hem. Men nu kom jag hem kvart över tolv ist. =)
Nu har jag lov en vecka =) Sköönt! (eftersom jag har praktik veckan vi egentligen har lov)

Ska springa och slänga i en maskin tvätt. Sedan plocka ihop disken.

Trevlig Helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0