JAG VILL HA SOMMAR !

Åh, det känns så skönt nu, när det är varmt och sol ute.
Sedan hör man måsarna som skriker. haha. Kanske inte låter
så "fint". Men jag tycker det är härligt.
Man kan ju stänga ögonen och drömma att man ligger på en
strand och steker.


Men det jag gruvar mig för inför sommaren är båtresorna. Alltså jag
vet inte ens hur jag ska förklara hur rädd jag är. Ni kan inte förstå!
Jag får allvarligt ont i magen och hjärtat när jag tänker på VAD som kan
hända. Jag är livrädd, rent ut sagt!
Det jag är rädd för är att vi ska köra på en sten eller nått sånt och att
vi då slängs ur båten och sedan får någon proppellern i sig. Usch!
Eller att man ska slå i huvet och drunkna. Näe, i sommar är det flytvästar
på! Och det med basta!
Och det är det att man kan inte se ifall det kommer en sten eller nå innan
det är försent!
Vi kollade ju på en film för ett tag sedan "Master and commander" eller vad
den hette. Då var dom ute på havet när det var skitstora vågor. Och jag fick
panik av att kolla på det! Allvarligt, jag kunde inte kolla! Jag fick ont i magen igen
av att kolla på det.
Vågorna hatar jag ju mest av allt, om det var vindstilla hela tiden så vore det
ganska lugnt, men vågor tycker jag inte om.
Jag vet inte om det är hemresan från brämön som gjort mig rädd, för jag kommer
inte ihåg att jag var rädd på vägen dit. Det är iaf. det värsta jag varit med om!
Aja.. Jag kommer nog aldrig komma över denna rädsla, aldrig! För den är så
extrem. "Vilket fjant" kanske ni tycker, men jag kan inte rå för det. Jag är verkligen
livrädd!



Aja.. Till sommarn vill jag även ha en cykel! =) En riktig damcykel! Eller helst en
såndär som Pär har :P Den behöver absolut inte vara ny! Det kan vara en gamal
rostig
, bara det går att cykla på den, och bara man kan sitta rak i ryggen =)

Nu har även getingarna vaknat till liv. Det går knappt att ha dörren öppen här
på sommrarna. Eftersom det är ett getingbo alldeles över. Suck !

Aja!

Bye bye!

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med om att det är hemskt med båtåkning utan flytväst! Synd att vissa inte förstår att det är viktigt med flytväst HOSTlinusHOST. Man ska ju tänka efter före, annars kanske det är försent sedan. Men det är ju så mysigt med båt och sommar på havet måste jag ju säga :) Minns att du var lite skraj i somras när jag följde med en gång :) Fast jag är väl inte oskyldig jag heller, han var duktig på att gasa, Pär! Haha :) Ååå vad mysigt det var egentligen när man tänker efter.. Sommar och sol! :)

2009-04-24 @ 18:39:31
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det spelar nog ingenroll om jag har flytväst eller inte, kommer vara lika livrädd ändå! :P

Ja, efter att man har åkt kan man se tillbaka och tycka att det var mysigt :D

Jahaa du! Då skulle du ha sett mig på väg hem från brämön, då var jag fan grinfärdig! Fy va hemskt det var :P haha.

2009-04-24 @ 18:53:01
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

det var ju för att det var helt vindstilla och spegelblankt på havet när vi åkte dit och mkt vågor på vägen hem...

2009-04-24 @ 19:19:01
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag vet. Men jag kommer inte ihåg att jag varit rädd innan det heller .. :)

2009-04-24 @ 20:02:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

kanske inte åkt när det varit mkt vågor då :)

2009-04-24 @ 22:04:28
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0