TANDLÄKAREN

Jag for först och skulle lämna tillbaka filmen vi hyrde igår.
Sedan när jag åker ut från statoil stöter jag på
Farbror (och Faster :P) blå. "Aaah!" var min första reaktion, hahaha.
Jag var inte beredd på att se dom då. Dom verkade stoppa lite bilar.
Men som tur var, så hade dom fullt upp så jag kunde bara köra förbi!
PJU! haha. Jag vet inte varför, men jämt när jag ser en polis så blir
jag nervös! :P

Sedan brummade jag iväg till Bergsjö. Tiden var knapp! Iaf, enligt mig.
När jag har en tid jag ska passa så vill jag helst vara där 5-10 min innan.
Bara för att försäkra mig om att jag hinner. Jag hatar att stressa, det är
det värsta jag vet.
Jag kom dit precis tjugo i :P Men likförbannat så måste jag vänta..
Hon som jag var hos var iaf. jättesnäll och sa till innan hon började göra nått.
Ibland känndes det som att hon pratade med mig som om jag vore ett barn?!
"Nu hissar jag ner dig lite..." "Nu blåser jag här.." JA! Jag förstår det, jag har
varit till tandläkaren förut! haha. Men hon var mycket trevlig iaf.
Vi började med den smärtsamma fotograferingen. Jag hatar det, det gör så
ont att bita ihop. Men det var faktiskt inte det värsta på denna undersökning.
Näe, det var när hon skulle sticka i tandköttet, för att se om det fanns risk
för tandlossning, eller vad hon sa.
Det ingick i "vuxenundersökningen", sa hon. Det var inte skönt kan jag lova!
På vissa ställen känndes det knappt, men på andra höll jag på dö. Aj..! :P
Men allt såg bra ut, bara lite tandsten, som vanligt. Måste börja bli bättre med
tandtråden nu.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Att informera patienten precis vad man gör är ett måste i såna jobb som t.ex. tandläkare. Känns lite fjolligt, det håller jag med om! :) Dock så tycker jag inte om den informationen när man ska opereras och de berättar PRECIS vad de ska göra och visar gärna. USCH! Haha, men de gör bara sitt jobb :)

2009-04-14 @ 15:34:21
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det förstår jag. men det var tonen hon använde :P Men jag tycker det är bra att dom informerar om vad dom gör, så inte allt kommer som en överaskning! hahaha. :P

2009-04-14 @ 15:38:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

så gjorde hon på mig med, för att se om jag måste använda mer tandtråd, för om man inte gjorde det så blev tandköttet mer känsligt och började lättare blöda. det gjorde skit ont på vissa ställen på mig med.. men inte så konstigt eftersom jag inte använder tandtråd haha

2009-04-15 @ 21:21:42
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0