HAPPYFACE!

Nu har jag nyss ringt runt till massa ställen och frågat efter praktikplats.
Eller massa och massa 4 ställen iaf =)
Den första sa att dom inte tog emot praktikanter just nu. Men senare tyckte
hon att jag skulle komma in och presentera mig.
Men jag körde på och ringde runt lite mer, för hon verkade inte vilja ha nån
praktikant =/
Den nästa tog bara emot praktikanter från Handelsprogramet.
Den tredje hade redan en tjej som hon skulle träffa angående praktik. Men hon
var skittrevlig!! Hon sa att jag skulle ringa till nått ställe där dom kunde hjälpa mig
med praktiken. För hon fixade sina praktikanter genom honom. Och så skulle
jag ringa igen om 2 veckor för då hade hon träffat den där andra tjejen.

Och det fjärde stället jag ringde till.. =) Hon frågade direkt när jag kunde börja. haha.
15 september sa jag. Hur länge? -3 månader.
Jag tror hon blev lite förvånad när jag sa tre månader. För jag tror dom flesta tror
att man går i skolan och praktiserar genom den.
Men iaf. så ville hon att jag skulle komma in så hon fick träffa mig. Och det ska jag göra
i morron! :D Så vi fick träffa varann så det känndes bra för båda.

Åhh! Nu är jag så glad! Hoppas jag får nu då! :) Det känndes lite tungt när alla en efter
en sa nej. Men nu har jag hopp iaf! =) Och jag ÄLSKAR denna affär! Så det kunde inte
blivit bättre :)

Så i morron åker jag in för att träffa henne. Ska nog åka ner till fjärn idag och skriva ut
ett "personligt brev" ifall hon vill ha det :)
Sen ska jag höra om jag kanske får låna mammas bil. Jag vet inte riktigt om jag vågar
åka min bil så långt ifall avgasröret går sönder igen, men jag ska höra med pappa vad
han tror sedan =)

Men nu ska jag inte ta ut något i förskott, för då kommer jag bara bli besviken. Och får
jag inte på denna affär, finns det ju många många fler inne i Birsta som jag kan höra med =)
Men jag Hoppas verkligen!

Håll tummarna för mig i morron! :D

Kommentarer
Postat av: Linda

Ååå vad roligt,hoppas du får praktikplatsen.

Är det i sundsvall?Blir det inte ganska dyrt att åka dit eftersom man inte tjänar så mycket på praktiken?

2009-08-20 @ 12:21:43
URL: http://lindafernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det hoppas jag med!=)

Japp det är i sundsvall. Jo, det funderade jag också på så jag frågade arbetsförmedlingen om man fick reseersättning. Och det fick man =) typ 600 kr i månaden. och det är ju inte så mycket heller, det räcker ju inte alls långt, men det som man betalade utöver det fick man tillbaka sedan =)

Men man får det inte om det går buss dit, men bussen kostar ju också?! Så jag vet inte riktigt hur det blir :) Måste höra med henne när jag ska dit =)

2009-08-20 @ 13:21:34
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Oooo! Vart var det då? =D

2009-08-20 @ 14:35:43
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Det får ni veta om jag får det! :D

2009-08-20 @ 14:55:38
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

det sa dom till mig oxå, att jag skulle få ersättning för mina busskort, det fick jag aldrig!

så se till att man verkligen får ersättning, annars blir det ju svin dyrt för dig (eller mamma o pappa) om du ska sitta och åka bil in varje dag! då är det ju bättre om du får i stan, det du pratade om nu var i birsta va?, så du kan åka buss dit och hem, så blir det billigare om du köper ett sånt där 30-dagars kort. hmm... jag gissar på Bik Bok!? :P

2009-08-20 @ 17:18:50
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hmm.. Ja, jag ska höra med henne.. Ja, det är i Birsta =/ Kanske skulle ha tänkte på det innan jag ringde, dum jag är.

Men det går ju inte bussar så det passar så jag kan ta "stadsbussen" (eller vad det nu heter i sundsvall :D haha) in till birsta. För det går ju bara en buss 07.30 och klockan 9. och ska jag ta halv åtta bussen så måste jag ju sitta och vänta i en evighet till klockan tio då affärn öppnar. och jag hinner ju inte till tio om jag tar niobussen till stan heller =/ och tåg passar inte heller. Så förhoppningsvis så får jag ersättning för bil! =)



Nej inte bik bok! :D Det var första stället jag ringde till faktiskt ;P

2009-08-20 @ 17:41:24
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja fast det tar ju sån tid att byta buss och grejjer, så kanske det inte passar heller... men när jag hade praktik inne i sundvsall på gina så åkte jag nio-bussen varje dag och kom jämt fram innan dom öppnade... som praktikant börjar man ju typ 10 (då butiken öppnar) som vanligast! sen åke jag 18-bussen hem.. :) för man får ju inte jobba för långa dar heller när man har praktik... eller man får inte jobba till längre än 18 har jag för mig!? men det bästa vore ju om du fick bensin-ersättning...

2009-08-20 @ 18:17:36
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, men nu har ju jag sökt praktik i Birsta inte i stan?! =) Och om jag åker nio bussen in till stan så är jag väl där kvart i eller nått. och jag tror inte jag hinner till Birsta på en kvart?! Inte om bussarna går som i hudik; Varje kvart..



Så jag tycker jag borde få bensin ersättning tycker jag. Dock är ju inte det mycket men man skulle få tillbaka om man betalade mer än det man fick i månaden.

2009-08-20 @ 18:24:50
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0