HELGEN

I Fredags så vet ni ju redan vad som skedde :)
Iaf så åkte jag och lämnade grejorna till Päran, sedan åkte jag hem.
Ringde och hörde med mamma vad dom skulle äta, för Pär åt i Gårdsjön.
"Pannkaka. Det är ju fredag!" Just ja! Hur kunde jag glömma? :D haha.
Varje fredag är det pannkaka hemma hos mamma och pappa, det har det alltid
varit =) 
Så jag åkte ner och åt där. Dock är jag inte så mycket för pannkakor faktiskt. Fast
det är ju gudomligt gott när man har jordgubbar till =) Men det var skönt att slippa
laga mat själv, och slippa sitta och äta själv =)



Sedan åkte jag och handlade lite och åkte upp till Gårdsjön till Pär. Där var det
tända ljus överallt och brasan var igång! =) Mysigt!
Vi rev lite av taket, men kunde inte göra så mycket eftersom det skulle bli regn dan
efter. Men lite fick vi gjort iaf. och var ute tills det blev mörkt.
Då gick vi in och åt chips och dipp och kollade på teve =) Sen när man måste på toan
så är det mindre kul :P Jag får panik och det känns som nån följer efter mig, när det
är mörkt ute! haha =)


Ser ni inte hur hemskt det här är? haha. Dörren halvöppen, det är kolsvart ute!
Snart ser man ett vitt ansikte ploppa upp där! Det är jag rädd för :P



Dagen efter vaknar vi till regn! Så vi åkte ner på Gnarp nästan på engång. Jag började
städa lite här hemma. Dammtorkade allt som går att dammtorka :P Och plockade undan
lite saker som stog framme och fick det att se stökigt ut.
sen beställde vi mat från pizzan, Gött!! och åkte upp till gårdsjön igen. Då tog vi med Pärs
gamla teve dit. För den som är där börjar ge upp :P
Så vi skulle bära den från förrådet och den är inte lätt ska jag säga! När vi skulle bära ner
den när han köpte den nya teven höll jag på !! När vi kom ner till källarn höll jag på
börja grina för jag hade så ont i ryggen, för jag böjde på ryggen medans vi bärde ner den.
och när jag skulle räta ut den så gjorde det så jävla ont!! Fy fan.
Aja! :P



Vi rev tak den kvällen också och vi hann med hela taket =)
Sedan gjorde vi varma mackor och la oss framför teven igen.

På söndagen så åkte jag hem till fjärn för att hjälpa till med staketet, som sagt. Och blev
där hela dagen.
Sen åkte jag upp till gårdsjön och åt med dom =) Gomat var det!

Ja, sen var det väl inte så mycket mer :P

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hmm, det låter som du ska vara väldigt försiktig med din rygg hörrudu! :/

2009-08-24 @ 14:10:28
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, nja inte tror jag det är några problem med den. Bara det att när vi bärde ner den så böjde jag ryggen så mycket bara för att teven inte skulle "stå på kortsidan" (går inte att förklara nå bra :P) och den är ju inte lätt heller, en såndär gammal tung tv. Så det var nog bara därför. Plus att jag är väldigt otränad också! haha =)

2009-08-24 @ 14:29:46
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

"sen åkte jag upp till gårdsjön och åt med dom"?? vilka dom? missade du att berätta ngt i historien eller? för så vitt jag fattade det så var det bara du och pär där? :)

2009-08-24 @ 18:48:14
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, Selmer och Britta var också där =)

2009-08-24 @ 18:51:46
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

okej, men det skrev du aldrig i det här inlägget?! :)

2009-08-24 @ 20:03:45
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, kanske inte :P

2009-08-25 @ 08:32:57
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0