HUR LÄNGE LEVER BLOGGEN ?

Jag har funderat lite på hur länge man kommer att blogga. Jag menar,
jag kan inte se mig själv när jag är t.ex 50 år och sitter och bloggar. Det tror jag inte.
Men undra NÄR man kommer att sluta, vad som får en att sluta.

Jag tror nog att när man fått barn så blir det mindre bloggande och tillslut "dör" bloggen.
Kanske inte med sitt första barn, men kanske andra ?! =) Vad tror ni? Tror ni det påverkar
bloggen?

Jag har jämt sagt att när jag får barn ska jag inte bli en sån som lägger upp tusen bilder
på sitt barn. Jag säger inte att det är nå fel att göra det, men jag kommer inte göra det!
Man vet aldrig vem som sitter på andra sidan skärmen och kollar, och barnet får heller inte
välja om den vill att bilderna ska ligga ute så att alla kan se dom. Näe, det vill jag inte.
Dock kan man ju tänka sig att nån enstaka kommer visas. Men det vet man ju aldrig. Man
kanske inte ens har bloggen kvar då?!

Men iaf. Jag har ingen som helst aning om hur länge min blogg kommer att finnas kvar :)
Man vet ju aldrig, man kanske sitter där som en gammal tant ändå?! haha

Vad tror ni? Hur länge kommer eran blogg att finnas? =)

Kommentarer
Postat av: Therese

haha ja fast man vet ju inte, vi i den här generationen kanske är hippa som gamlingar! :) haha! jag tror inte man kommer sluta sitta vid internet bara för att man blir gammal. men det är svårt att föreställa sig men det är nog bara för att man inte ser nån gamling sitta och blogga nu i tiden! haha! :)



Ja fast i sånna fall ska du ju höra med alla som du lägger ut på bloggen ifall den vill det för annars är det ju samma sak. nog för att dom flesta man lägger ut bilder på, lägger ut bilder på sig själva oxå, men dom övriga! Jag kommer säkert lägga upp bilder på min bebis (dock inte 40 bilder per dag) men typ lika ofta som jag lägger upp bilder på andra (kompisar, familj, katterna haha) jag tkr inte att det gör så mkt att man lägger ut bilder på ungarna. fast man kan ju sensurera (stavning?) könet om den är naken... annars ser jag inge problem i det... :)

2009-08-15 @ 21:34:17
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, ja kanske det :P Men jag kan inte se mig själv göra det iaf! haha. Jag tror den kommer dö ut nångång =)



Ja, men det tycker jag är en annan sak. Och som du sa, dom flesta lägger ju ut bilder på sig själva också, och då är det liksom okej tycker jag. och sen tycker jag inte att jag lägger ut så mycekt bilder på andra heller ?! :P

Ja, jag sa inte att jag ALDRIG kommer göra det, jag skrev "kanske nån enstaka". Men jag tänker inte bli en sån som lägger ut tusen bilder hela tiden. och ABSOLUT INTE nakenbilder!!

2009-08-15 @ 21:56:31
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

fast det är ju ingen större skillnad på att lägga ut nån enstaka bild och att lägga ut flera... om man lagt ut en bild så är ju "skadan" redan skedd om ett pervo ser den. En bild räcker u know! ;) äsch jag tror inte det där är så farligt...

2009-08-15 @ 22:32:27
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jag tycker det. och jag vill och kommer inte lägga ut tusen bilder varje dag! Punkt slut.

2009-08-17 @ 08:50:49
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

näe men nu pratade inte jag om 1000 bilder per dag. det är väl självklart att man inte lägger ut så många, fast jag tror det beror på hur mkt man lägger ut överhuvudtaget. dom som bloggar mkt och jätte ofta och lägger ut många bilder redan innan dom blir med barn gör nog det efteråt oxå...du lägger ju inte upp så mkt bilder överhuvudtaget så det är väl bara naturligt att du inte kommer lägga upp 40 bilder per dag :)



men om du menade att inte lägga ut bilder på ungen så nåt äckel ska sitta och äckla sig till ungen så spelar det ju ingen roll om du lägger ut bara en bild för den kan ju göra det till den enda bilden...



tänker du på det när du lägger ut bilder på djur oxå eller? för djursex är väl minst lika äckligt som barnsex? blä eller i vilken aspekt menar du med att inte lägga upp tusen bilder per dag? (haha! vilket fint ord jag använde, jag kom inte på ngt annat! haha XD)

2009-08-17 @ 09:08:37
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Men! Det är väl lättar att hitta bilderna också om man lägger ut flera?! Och varför kan jag inte bara få tycka som jag tycker?? :P JAG vill inte lägga ut jättemånga bilder på mina barn, om DU vill det så får väl du göra det. jag skev att det är ju inget fel med det om man gör det?!

Skitsamma jag orkar inte hålla på tjaffsa om det nå mer! :P haha. Jag tycker som jag tycker, så är det..

2009-08-17 @ 09:27:03
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

jag håller inte på att tjaffsa, men så fort man skriver nåtning så tror ju du att man är sur! du får tycka som du vill men jag förstår bara inte varför och vill att du ska förklara mer hur du tänker! jag kommer inte heller lägga ut 40 bilder per dag men inte av den anledningen att jag tror att nåt pervo kommer att sitta till dom...



jag tror att det är lika stor chans att ett pervo kommer hitta den där enstaka bilden som att nån skulle sitta och äckla sig till ditt barn bara...

2009-08-17 @ 09:56:41
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, jag tror inte att du är sur?! =) Jag kan inte förklara för det finns inte så mycket att förklara. jag vill bara inte att det ska finnas massa bilder på internet på mitt barn. Och det är inte bara anledningen till att det finns pervon.



Vill man lägga ut massa bilder så är ju det deras val. Och jag tycker det är jättekul när dom gör det, för det är ju kul att se den lilla bebisen =) Men jag VILL inte det, och jag kan inte förklara varför..



Dock vet man ju aldrig (som jag också skrev) hur det blir. Man kanske lägger ut jättemånga bilder när man väl fått barn också?! Man vet ju aldrig hur man ser det hela då..

2009-08-17 @ 10:24:45
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0