I GOT IT !

Ja, idag åkte jag som sagt in till Birsta för att höra om praktikplatsen.
Jag gick raka vägen dit utan att tänka på vad jag skulle säga, det blir
bäst så, annars hade jag hunnit bli nervös! =)
Det första jag gör är att säga fel namn! haha =) Hon sa i telefon: Fråga
efter ****. Men då vart jag ju så exited att jag glömde bort att skriva ner
namnet! haha =) Men jag var bara fel med en bokstav så det var inte så
farligt :P

Vi gick iaf och satt oss och pratade lite =) Hon var verkligen jättetrevlig!
Och vet ni vad? JAG FICK PRAKTIK DÄR! :D Weeeho! :D Gissa om jag
blev glad?!
Så från och med den 15 september hittar ni mig på Cubus i Birsta! :D
Hon frågade bara om lite uppgifter och berättade lite om att jobba där osv =)
Kanske ev. kan få extrajobb där efter praktiken lät det som! =) Ifall dom behöver
någon.
"Det här kommer nog bli skitbra!" Sa hon. Åhh, det känndes så bra! och hon
sa även att dom var ett glatt gäng! =) Gud vad kul! Hoppas man kommer in i
gänget rätt så fort, då blir det ju mycket roligare.
Hoppas jag får lära mig kassan direkt, för jag måste väl få lära mig den eller?
På andra praktiker så har jag ju inte fått det, men detta är ju 3 månader så =)
Jag är iaf så jävla glad nu! :D Äntligen något som går min väg!



Den 11:de ska jag på arbetsförmedlingen i hudik och hämta papper och grejs
som hon ska skriva på, alltså ska jag först till hudik och sedan raka vägen till
Birsta! Suck! :P Men det är det värt! =)

Aja.. Fick sedan gå och döa på stan ett tag för att invänta att klockan blev dags att
åka hemåt. Dock orkade jag inte gå i några affärer. Det var nästan folktomt i varje
affär och det tycker jag inte om! :P Det känns som personalen kollar på en så mycket
då =) Så jag köpte bara 2 nya nagellack på H&M sedan gick jag och köpte korv och
vatten och gick och satte mig i bilen =)
En timme satt jag och väntade, men det gick faktiskt rätt fort!

Aja.. Och på tal om praktikenhoppas jag verkligen att jag får reseersättning!
Annars kommer ju fan så gott som alla pengar jag får gå åt till bensin. För det finns
inga bussar som passar. Men jag skulle ju få ersättning ifall det inte passade med
bussarna. Men man vet ju aldrig.
Kanske kan samåka med Therese nångång också =) Jag berättade det att jag hade
en syster som jobbade på Scorett. Och då sa hon att man kunde ju fixa så att vi kunde
samåka ibland =) Men det blir nog bra det där också =) Jag får ju iaf. erfarenhet och
lite lite pengar annars! haha =) Ifall jag måste betala bensinen själv =)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Sara

Grattis! :) vad kul!

2009-08-21 @ 15:02:33
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Tack så mycket ! =)

2009-08-21 @ 15:04:58
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

Ja vad kul! :D det är nog en bra plats att ha praktik på för dom har så mkt olika grejjer i butiken, dam och herr kläder, smink m.m. :) ja fråga om du får lära dig kassan så fort som möjligt, jag fick aldrig stå i kassan på gina, fast dom var ju inte så seriös med praktikanterna heller, dom lärde lixom inte ut ngt utan bara tog oss som gratis arbetskraft. men det lät jui positivt av det hon sa :) det blir nog bra det där! :) då kan ju du komma och låna skor av oss oxå haha, cubus har lånat några skor av oss till skyltdockorna :P

2009-08-21 @ 15:42:41
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaa! :D Ja, precis! =) Jag hoppas jag får lära mig kassan, men det tror jag. För det lät ju som att jag kunde kanske få extrajobb där sedan ifall dom skulle behöva nån och då läre jag ju kunna kassan?! =)

Jasså? =) Ja, jag tror hon vet vem du var? :D Jag sa att min syster jobbade på Scorett.

"jaha, vem är det då?"

"Therese heter hon, blond.."

"Blond långt ?"

"Ja.."

"JAHA!! :D"

haha =)

2009-08-21 @ 15:49:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

WOOOHO! GRAAAAAAAATTIS Knotan! Fan va glad jag blir för din skull =D Det blir nog skit bra det!

2009-08-22 @ 04:57:42
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Simone

Men vad kul, och bra! =D

2009-08-22 @ 11:34:16
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: amanda

åh! grattis :) då kan jag komma dit och handla av dig då och då :D

2009-08-22 @ 13:37:16
URL: http://amandaengland.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Mia: Thank you my dear! =) Ja, jag tror det kommer bli skitbra! :D



Simone: Jaa! :D



Amanda: Tackar! :) haha, ja det får du göra :D

2009-08-22 @ 14:21:00
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0