SOMMARHELG

I fredags frågade Pär om jag ville följa med till Tommys stuga. Och det
tackar jag inte nej till, och sitter hemma själv, nej nej! =)
Så vi packade med lite saker sedan drog vi iväg till Högön. Så vi åkte alltså
båt. Jag, Pär och Ecka.
Det var lite sjögigt men det gick bra =) Vi kom fram efter ca. 45 min. Sedan
lastade vi av lite saker, väskorna våra. Sedan åkte vi vidare till en annan stuga
och satt där ett tag =) Sen var det pubafton inne på land så vi kikade in dit en
sväng. Där var det alldeles dött, vi frågade vilken tid dom stängde. Klockan tolv
stängde dom, då var klockan fem i tolv! haha =) Men vi satt kvar ett tag endå.

Sen åkte vi tillbaka till Tommys stuga. Då satte dom igång bastun och vi bastade
lite =) Fy vad varmt det var! Man var dyngsur i svett, och nu menar jag dyngsur!!
Så efter ett tag så hoppade vi i plurret! :D Eller ja, jag, Pär och Anders gjorde det iaf!
Skönt var det faktiskt! Sen var det bastun igen.. Och när vi skulle gå och lägga oss
så fungerade inte duschen så vi fick ta oss ännu ett dopp för att skölja bort all svett!
haha =)

Ja, vi fick sova tre stycken i en bäddsoffa. Jag, Pär och Anders. Anders fick ligga i
fotändan! haha =) Så på morronen var det så jävla skönt att få sträcka på benen! haha.
Vi gick och satte oss på bryggan ett tag. och Jävlar vad varmt det var!! Så jag var tvungen
att gå och byta om till shorts! Solen stekte verkligen.
Jag var så jävla hungrig och törstig!! Det blev prat om att åka på MAX. Behöver jag säga
att jag var sugen på mat då?! :D haha. Men efter ett tag plockar dom fram en vattenmelon!
Gud vad go den var! :D När jag köpt vattenmelon då har den varit ganska smulig, men denna
var gudomligt god!! aahh! :D

Sen fixade dom en "banan" som Tommy, Anders och Ecka åkte på! :D Pär drog dom med
båten, jag åkte med i båten jag med! =) Det var roligt! haha! :D När dom ramlade i och sen
när dom kommer upp till ytan "AAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH!!!" haha :D Kallt i vattnet kanske.
Efter ett tag åkte vi in till land och tog bilen till Njurunda, dom skulle på bolaget och kvantum.
Där var det fan ännu varmare. Jag höll på dö!!
När vi åkte tillbaka åkte vi och åt på en resturang där vid "hamnen". Alla beställde Tacobiff i
pitabröd. Det var faktistk gott!

När vi kom tillbaka till stugan igen så bestämde Pär och Jag oss för att åka hemåt. Vilket jag
inte såg fram emot, för det blåste som bara den!! Men vi åkte iväg.. Och vågigt var det!
Small i båten, men efter ett tag så blev det ganska lugnt! Skönt! Tänkte jag.
Men efter att vi kommit runt hörnet vid Brämön så var det fan STORM! Allvarligt!!
Vi kunde inte åka nå fort alls för då lyfte hela båten! och det gjorde den några gånger ändå!
Hela motorn var över vattnet också! Fyy! Alltså dom vågorna var inte att leka med, för varje våg
vi åkte över så fick man en dusch!
Nu tänker ni säkert att jag överdriver för att jag är lite rädd när det gäller att åka båt, men jag
överdriver inte ett dugg! Då kan ni höra med Pär om ni inte tror mig! :P
Så ja, efter några vågor så var man ju dyngsur! Jag hade ett linne, en kofta, en vindjacka och
flytväst på mig. Jag var blöt genom allt det! Ända in till linnet.
Efter ett tag säger Pär att vi är vid Moningsand. JA! Då är vi snart hemma tänkte jag. Men sen när
vi åkt ett tag. "nääe, inte fan är vi i moningsand, det är långt kvar dit!" Suck..! haha.
Men jag var inte särskillt rädd, det var nog bara för att vi var tvugna att åka så sakta.
Men när man var mellan två vågor så känndes det lite äckligt faktiskt, då såg vågorna så jävla
stor ut!! :D Ibland känndes det som att båten skulle tippa över.
Sen ringde Andreas och frågade vart vi var. Då hade han åkt och skulle möta oss med
vattenskotern =) Så efter ett tag såg man en stråle långt där borta! :D
Aja.. Vi kom hem iaf! haha. Det tog två och en halvtimme för oss, den resa som dagen innan
tog 45 minuter! haha =)

Vi gick och hämtade bilen hemma hos mamma och pappa sedan åkte vi och köpte kött
och marinerade det. Och hoppade in i duschen och gjorde oss i ordning.
Sen hämtade vi Andreas, jimmie och Simone. Vi åkte iväg till en strand och grillade lite =)
Gött! Sen åkte vi till hamnen och där var Micke och Linda mfl. Så vi hoppade i deras båt och
satt där ett tag =) Trevligt!
Sen efter ett tag så hör man "PLUMS!" Min första reaktion var att nån startade båtmotorn, för
jag tycker det brukar plumsa till då. Men då hör jag Simone "Men det är ju Jimmie!!!" hahaha!
Då hade Jimmie ramlat i! :P Men han var då minsann lika glad för det! haha :D
Efter det tror jag alla aktade vart dom satte fötterna! :D

Jaja.. Puben blev det efter det. Det blev som vanligt att dansa hela kvällen! :D KUL!
Ja, behöver nog inte skriva nå mer, för det var ungefär som vilken pubafton som helst!

På söndagen vaknade jag och förväntade mig att må piss! Men tro't eller ej! Jag mådde bra!
Var bara lite trött och hade en aning huvudvärk.
Vi åkte ner till båten och åkte en sväng. Kollade lite när Loffe och Andreas åkte wakeboard (?)
Sen åkte vi in igen.. Det var så vågigt så det var inte så kul att åka.

Sen resten av dan gick åt till att sova! :D Fy fan vad trött jag var! Jaja, på kvällen blev det
chips och dipp. Denna gång köpte vi en varsin dipp! haha =) Svullon!

Aja. Det var nog min helg sammanfattad. Haha. Det blev lite långt men men =)

Tyvärr har jag inga bilder eftersom jag är för fessig för att ta med kameran ut på havet.

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0