GE MIG EN KATT !

Jag vill ha en liten kissemiss, dom är ju så söt! Har kollat på massa
kort nu på våra katter. När dom var liten och när dom är stor :)

OBS! Ni som inte tycker det är roligt att läsa om andras katter kan skippa detta inlägg!


PLUTTEN! Alltså jag skulle ge vad som helst för att få tillbaka min älskade Plutten!
Vad som helst! Han må se drogad och dum ut på denna bild men denna katt var underbar!
(okej, han var nog lite dum också :P)
Han var "tuffingen" av alla katter, han skulle jämt hoppa på dom andra katterna och "leka"
med dom. Det som hördes hemma hos oss jämt då var Månsan som började morra och
skrika och springa, sen hör man "PLUTTEEEEEEEN!!!!!!!!" haha, då han var leksjuk, men
Månsan (hans mamma) ville aldrig leka med han :)
Och blåste man på han snabbt så blev han helt galen, antingen leksjukgalen eller gosiggalen :)
Bästa katten någonsin!


Lilla Lisa! Eller ja, nu vet jag inte vad hon heter, men vi kallade henne för Lisa :) Vet inte
hur många Lisor vi haft, som fått flytta. En dag ska jag ha en liten Lisa, jag har jämt velat
ha en katt som heter Lisa. Men visst är hon för söööööt! :)


Charlie! Eller hans fullständiga namn; Charlie Chapplin :D Han fick det pga sin lilla mustasch, haha :)
Han har varit lite av en "ensamvarg", lite skygg och så. Men nu på senare tid så har han blivit min
favvis, haha :) Såå go! Och han är så fin, den bilden där han är vuxen gör han inte rättvisa!
Charlie kan inte äta när andra katter är i närheten, haha. Lite roligt, sen är han tokig i ost! Jämt när
mamma och pappa fikar så kommer han och väntar på att få smaka lite ost :) Sötnöt!


Putte, eller Puttis som han oftast blir kallad för (iaf. av mig). Han var alltid den som låg och sov när
han var mindre, haha. Så liten som på bilden till höger. Sen är han alltid gosig, och då menar jag
verkligen alltid! Har nog aldrig varit med om att han inte varit gosig när jag varit och hälsat på. Dock så
tycker han inte om att sitta i famnen.. Söt Putte =)


Chico! Haha, han är så speciell :) Ifall han är gosig och man ignorerar han en lite och
sedan "piper" han till, som typ "hallå?" haha så sött! Han kan även liksom putta till en med
tassen då han vill ha uppmärksamhet som "hörru!!" :D Världens snällaste! När man leker
med han och han råkar klösa en eller nått sånt så ska han jämt slicka på en efteråt, som
"förlåt om jag gjorde illa dig" haha, så söt lilla Chico!


Louie! Vart ska man börja med denna tjockis? haha. Bilderna säger allt, en riktig liten latmask!
haha. Han är alltid hungrig! Går jämt och skriker framför kylskåpet efter mat.
Ibland när han är gosig så hoppar han upp på en om man "klappar" på benen. Sedan lyfter man
upp honom och får en riktig bamsekram! En riktig kram alltså :)
Han påminner mycket om en annan katt vi haft, Teddy. Båda är/var svarta, båda är/var tjockisar,
båda är/var alltid hungrig, båda har/hade ett konstigt "läte" haha. Och sist men inte minst så
tuttar/tuttade båda på örat! :D Louie är verkligen en speciell katt!
Kommer fortfarande ihåg när Amanda berättade om han, att han var lika som Teddy. Och jag ´
tjatade och tjatade på mamma och pappa att vi skulle ta han :) Och jag tror ingen av dom
ångrar det nu :)


Månsan! Gamlingen och Mamma till alla utom Louie :D Månsan hoppar också upp på en ifall
hon är på humör. (lika som Louie) dock så hoppar hon verkligen så man behöver inte lyfta upp
henne :) Hon kommer jämt och är gosig och ska "stryka" sig i ansiktet på en, vilket inte är så
mysigt eftersom hon dregglar mycket! haha :)
Månsan hette från början Måns, men sen fick Måns kattungar och då insåg vi att det var en tjej.
haha. Jag kommer ihåg när hon föddes. Jag gick in till mamma och pappa på natten, där var
också Therese och hon säger "Kickan har fått en kattunge!" :)

Och på tal om Kickan (som jag inte har nån bild på. Hon fick cancer, stackarn :( )
Hon var också så gooo! Ifall man var lessen så kom hon alltid och tröstade en, ifall man grinade
och skrek (haha) så kom hon springandes och började gosa, typ "såja, var inte lessen!" Åhhh,
goa lilla Kickan!

Kommentarer
Postat av: kulturella

snälla, titta in en. dag...hälst nu...men jag vet inte...hur.

2009-12-08 @ 14:20:54
Postat av: Therese

men ååååhhh kattungebilderna är ju så söööööt att jag dööör! och lillputte som var hem till oss i lägenheten! :)

2009-12-08 @ 21:17:19
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaa! Dom är såå söt!!! :)

2009-12-09 @ 07:03:52
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0