MITT ÄR MITT !

Det här med att låna ut saker är inte jag så glad på att göra, faktiskt.
Jag vet inte varför, men Mitt är Mitt! :P

Sen beror det ju helt på Vad det är och till Vem man lånar ut till. Jag tror
att dom enda jag verkligen inte har något emot att låna ut saker till är min
familj (och Pär inräknat där). Inte för att jag inte litar på nån annan, men
så är det.

Ibland så har jag ju lånat ut min bil när vi ska in på krogen t.ex. Dock inte
den nya bilen, och jag tror inte jag vill göra det heller. Jag vet inte hur dom
kör och om dom kör lugnt eller som en jävla galning. Sen har man ju heller
ingen aning om vad dom gör efter att dom släppt av en.

Lika så med kläder. Det gillar jag inte alls att låna ut (dock var det evigheter
sen jag lånat ut något) Man vet aldrig när man får tillbaka det, eller om det
kommer vara sönder när man får tillbaka det eller om dom kan tvätta det
Rätt! Haha :D Ja, jag måste tvätta mina kläder själv. Pär får inte göra det!
Inte för att han inte kan tvätta, utan för att jag är ett nervvrak! haha. Vissa
kläder ska man strecka lite och dra i och endel inte, endel ska tvättas ut och in
osv osv osv. :P

Nu kanske ni tycker jag är en snål och dum männsika, men jag tycker såhär.
Och Mitt är faktiskt Mitt, vill man ha något som är mitt kan man gå och köpa det
själv! haha :D

Men sen är det ju såhär att jag är ju skitdålig på att säga nej. Alltså jag skulle
verkligen inte kunna säga nej ifall nån vän kom och frågade mig ifall hon skulle
kunna få låna "den där tröjan" av mig. Även fast jag absolut inte vill låna ut den.
Jag är rädd för att dom ska tycka jag är skittaskig som inte ens kan låna ut en
tröja (till exempel) och bli sur på mig :P
Men som sagt familjen (mamma, pappa, syskon, Pär) har jag inga problem med att
låna ut till. Therese (syrran) skulle jag nog kunna låna ut det mesta till faktiskt.


Vad tycker ni? Är ni lika som mig, eller kan ni låna ut saker utan problem?
Och tycker ni det är "okej" att säga nej ?

Kommentarer
Postat av: Simone

Haha, nej, jag är också sådär nervo med mina grejer ^^ Förr kunde typ Mia jävlas med mig bara genom att flytta mina filmer i oordning tex, hahaha XD

2009-12-17 @ 12:31:18
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tycker inte om att låna ut mina nya kläder, de hatar jag! Jag måste ha använt dom lite först, sen går det enklare. Men vissa kläder är jag alltid fjantig att låna ut och vissa inte alls. Beror också lite på vilket humör jag är på också :P

2009-12-17 @ 12:39:32
URL: http://lisalindbom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Simone: Hahaha! :D



Lisa: Ja, jag gillar inte att låna ut saker alls! haha :D

2009-12-17 @ 12:47:03
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

jag gillar inte heller att låna ut kläder och har aldrig gjort, kan bero på att jag inte fått tillbaka vissa saker nångång... och ja andreas får inte heller tvätta mina kläder, haha! dom ska oxå dras och så på ngt speciellt

2009-12-17 @ 17:17:06
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, Pär torktummlar ju sina kläder också och det ska ABSOLUT INTE mina göras! :D haha

2009-12-17 @ 17:23:50
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0