VART ÄR PLOGBILARNA ??

Idag skulle jag ju ner till sörfjärn, mitt i snöstormen! haha :P Först
fick man sopa av bilen, men det var bara det att när jag sopat av
hela bilen och kom tillbaka till framrutan så var ju den redan täckt
av snö igen. Så jag hade kunnat gått runt, runt bilen och bara sopat! haha.
Sen skrapa rutor. Usch!
Sen snöar det så mycket att jag knappt ser nånting. (Dock var det lindrigt
till skillnad från vägen hem! )
Inte var vägarna plogad heller!
Aja.. Det var mycket värre när jag skulle hem! Då hade det blivit snöstorm i
sörfjärn med och tusen gånger värre.
Jag såg inte ett skit! Det enda man såg när man tittade var vitt och snö som
kommer flygandes. Man såg knappt när vägen slutade och diket började.
Och fortfarande inte plogat! Jag kommer till Gnarp och ska svänga höger mot
Q8 på E4. Eller så inte! Det var fan en snödriva där av all snö som kommit.
Så jag fick så lov att köra rakt fram :P Och inte var det plogat på Gnarp heller.
FY! Så ska jag på Ica och handla och där på parkeringen var det ju fan hur mycket
snö som helst!! När jag kom ut igen så var ju bilen täckt av snö IGEN! ÅHHH!

Och här på parkeringen, fy faaaan vad snö! Jag gruvar mig tills nästa gång jag ska ha
bilen. För då kommer den verkligen vara täckt av snö och snödrivan som kommer
vara bakom bilen (när dom skottar) lär ju vara hur stor som helst!!

Kanske tog i lite när man önskade att det skulle börja snöa?! :D haha.

Men det jag tycker är dåligt är att det inte är plogat. INGENSTANS var det plogat..
Näe, fy tusan!

Detta påminner mig om en vinter när jag sov hos Pär och på morron var det snöstorm.
Han skulle skjutsa hem mig, men inte gick det inte. haha. Det var så mycket snö på
vägen påväg ner till sörfjärn att det inte ens gick att åka där. Så vi åkte och kollade på
alla som kört fast ist. haha :)
Och en gång när han skulle skjutsa hem mig på kvällen så var det strömavbrott på andra
sidan E4 så jag skulle följa med till Gnarp igen, skulle bara hämta lite grejer..  När vi åkte
upp igen så låg det ett träd över vägen. (det blåste väldigt mycket den kvällen) och det bara
knakade i resten av träden. Usch!
Känndes som att dom skulle ramla ner på bilen vilken sekund som helst..

Iaf. så är det ju sista dagen idag att skicka julkorten för att garantera att dom kommer fram
innan jul. Och när tömmer dom postlådan? Klockan fem? Jag har iaf. köpt frimärken nu, men
jag vill inte åka nå mer i detta väder! Fy! Och Pär kommer ju hem klockan fem. Aja, ni får
väl få era julkort lite sent då =)

Kommentarer
Postat av: kulturella

här i morsse...för att väcka mig tror jag-----hå ...men bra ...ändå..der mysigt ut innefrån..

2009-12-16 @ 16:09:25
Postat av: kulturella

här i morsse...för att väcka mig tror jag-----hå ...men bra ...ändå..der mysigt ut innefrån..

2009-12-16 @ 16:10:33
Postat av: Therese

dom kanske var busy med att ploga e4:an? ja tell me about it, jag var livrädd på e4:an. t.o.m lastbilen körde om mig och efteråt blev det ett stort rökmoln så jag fick typ stanna för jag såg inte 2 m framför bilen ens...

2009-12-17 @ 07:06:56
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, men traktorerna plogar väl inte E4an? :P Det är väl dom "riktiga" plogbilarna som gör det? eller? Fast dom kanske hjälpte till.

Jaa. vi åkte föbi E4an vid statoil och Q8 och jädrans vilken kö. Hela vägen. Och inne på statoil var massa bilar, polisen var ju där också :P

2009-12-17 @ 09:07:33
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0