ÄLSKADE KÖRKORT

Satt och funderade idag i bilen påväg hem.
Fan vad skönt det är att ha körkort. Nu när man haft det
ett tag känns det liksom inte ens som att man har det!? :P
Förstår ni? Man tänker inte på det, det är som en självklarhet!
Man skulle ju känna sig förbannat handikappad om man
skulle bli av med det.

Jag kommer ihåg när jag övningskörde första gången =)
Det var med Pappa i hans bil. Han har automat. Tänkte börja
med den eftersom jag aldrig suttit framför ratten i en bil innan.
Det var hemsk dom första minutrarna. Usch! Och vi åkte
Norrfjärnsvägen upp på Gnarp. Och den är förjävlig! Varje gång
vi mötte en bil så fick jag panik.
Men när vi kom hem igen ville jag köra mera så jag tvingade med
mamma en sväng =)
Sedan när jag skulle börja lära mig växla trodde jag aldrig att
jag skulle lära mig köra bil.
"Men jag fattar inte när jag ska växla!"
"Men det hör/känner du!"
Näe, det gjorde inte jag. Trodde aldrig jag skulle göra det heller.
Men när man kört ett tag så fattar man ju, och nu hör/känner även
jag när det är dags att växla =)

När man klarade uppkörningen och ett bra tag efter var man ju
mallig (iaf. jag) att jag hade körkort.
Nu känns det liksom inte mer...

När man gick på körskolan så önskade jag att skiten skulle vara
över. Jag gruvade mig inför varje körlektion. Dock inte i slutet när jag
fick Stoffe och Cicci.
Men det känndes så skönt när det var över.
Men nu saknar jag mina körlärare! =) Dom var så rolig. Cicci brukade
jag se övningsköra med någon på stan ibland och vi hejade på varann.
Men nu har jag inte sett henne på ett bra tag..
Jag skickade inte ens ett tack kort. Det ångrar jag. TACK ska dom ha iaf =)


Kommentarer
Postat av: Therese

Ja du ska vara glad att du slapp övningsköra med mammas gamla bil (den vita) det var inte roligt kan jag säga. HAHA kom du ihåg typ varje gång man skulle åka på gnarp och jag fick typ motorstopp varje gång jag stannade, haha och åkte ryckigt därifrån, haha, plockade upp mia en gång och billen hoppade fram lixom, HAHA

2009-02-27 @ 20:06:01
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha, ja. det kommer jag ihåg. och hon började asgarva. haha.. Ja, men den hon har nu är ju inte rolig den heller. En gång skulle jag köra ut från statoil och såg inte att det kom en bil och fick stanna mitt i vägen. Sedan när jag skulle backa så gick det inte. För ibland så måste man ju köra fram en bit innan det går att backa. så där stog jag. kunde ju inte köra fram heller. då skulle han ju tycka jag var dumihuve :P Det var lite pinsamt! :P

2009-02-27 @ 20:49:13
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, jag tänkte precis skriva om det, den gången då ni plockade upp mig och Therese körde, jäävlar va skoj det var =)

2009-02-27 @ 20:52:29
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0