KAN DU BEVARA EN HEMLIGHET ?

Jag satt och tänkte förut.
Hur ska en riktig vän vara egentligen?!
Jo, först och främst ska den kunna bevara en hemlighet.
Berättar man något i förtroende till denna person ska inte
han/hon berätta det för någon annan.

Jag har berättat saker för en vän som denna sedan berättat
för andra. Det känns bara; Jahaa?
Ifall man sagt något som handlar om en annan person och denna
person
kommer sedan och frågar om man sagt det eller inte?
Då står man där med svansen mellan benen och vet inte vad man
ska säga.
Jag har aldrig orkat säga till den vän som berättat att jag tyckte hon
gjorde fel.
Nu säger inte jag att jag är en ängel och aldrig har skvallrat vidare
nånting. Men jag tycker inte jag sagt något som man verkligen inte
ska berätta.

Men nu berättar jag ingenting som någon berättar för mig i förtroende.
För jag vill inte att nån ska göra så mot mig.
Men jag berättar inte heller lika mycket för någon längre.
Den enda som jag berättar saker för är Elina. Hon är nog den som vet
mest om mig just nu. Och självklart Pär..
Dom två litar jag verkligen på. Självklart finns det andra som jag litar på
också :) Så känn er inte bortglömda =) Men som man inte pratar med lika mycket..

Hur är du? Skvallermaja eller inte?

Kommentarer
Postat av: Simone

Haha, ja, I know the feeling. Förut så skulle jag spela ett spratt med Mia (keep in mind det var år och dar sedan) och jag lurade henne att jag var tillsammans med någon, och hon lovade att inte säga något till nån. En stund senare ringer Amanda: "Vem är du ihop med då?!" Jag: "Va?! Vem har sagt det?" Hon: "Ingen.. rykten...?" Hahaha, bitches.

;)

2009-02-16 @ 21:44:13
Postat av: Nathalie

hahahaha. Skvaller Mia! :P

2009-02-17 @ 07:23:00
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Ehm.. Skvaller Mia? Okej.

2009-02-17 @ 17:31:53
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det var ett skämt om du inte fattade det?! om du läser det Simone skrev?! :P Blev du sur nu eller ?? =)

2009-02-17 @ 18:30:32
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Haha, verkligen inte.

2009-02-17 @ 19:10:24
URL: http://mialundholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0