VILL VARA LITEN IGEN

Ibland så vill jag vara "vuxen" nu på direkten! ha hus, jobb, barn,
vara gift. osv.
Men ibland så vill jag vara liten igen. Efter att ha kollat på alla kort
när vi var små så vill jag det! =)
Tänk när man fick veckopengen och fick åka och köpa godis på fredan!
Ja, dom flesta hade kanske lördagsgodis men vi hade "fredagsgodis"
haha =)
Och bara sitta och mysa, visst det kan man väl nu med, men inte på
samma sätt som när man var liten och "oskyldig".
Man var hemma med mamma och pappa och myste i soffan.. Somnade
oftast så mamma fick bära upp en till sängen och lägga en =)
Kanske läsa en godnatt saga, Therese och jag brukade turas om
varannan natt vilket rum hon skulle läsa i! haha =)

Sitta hemma och kolla på Lingo och äta chips och godis, och skratta åt
Patrik som ligger däckad i soffan och pratar i sömnen! haha =)
Ja, då kanske inte Therese var så oskyldig längre, men jag var nog det
iaf =)
Framför allt äta godis och onyttigheter utan att får skuldkänslor för att
man kanske lägger på sig några kilo!

Leka, bada, ja allt! Det var så mycekt roligare och lättare då :P

Jag kommer ihåg en gång när jag var liten och vi var på trollhälla
(för er som inte vet; stora stenen nere i sörfjärn precis vid bron)
och jag såg en nyckelpiga jag ville ha. Så mamma höll i mig i fötterna
medans jag sträcker mig efter den. På nått vis så lyckas jag slå
ansiktet mot stenen så en tand går av. (gick den av?? tror det)
Sen kommer jag inte ihåg nått förrens jag satt i knä på mamma inne
på toaletten hemma och blöder ur munnen, medans mamma försöker
få i mig vatten.
Tänk va skönt när man var lessen så var det enda man behövde göra
att springa till mamma så tröstade hon en, sen var allt bra.


Det här hade ju varit en bra "familjebild" om jag hade suttit still och pappa
hade varit med. Men jag tror det är han som knäpper kortet?!

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja jag vill vara liten igen, sorlgigt att man aldrig kommer vara det igen, fast man kanske blir det på nytt när man får barn själv och har en bortförklaring till att leka :) haha... ja vad gör jag för min då... haha

2009-01-30 @ 20:11:39
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, sorgligt.. :/ :) haha :P

2009-01-30 @ 20:15:56
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0