FISK

Igårkväll åkte jag och Pär och la nät =) Det gick bra. Det var lite vågigt
men inte så mycket =)

Så i morse klockan 7 (!!!!!!!) åkte vi och tog upp det. Det var inte skönt att
kliva upp då ska jag säga er. Men men.. Vi åkte ner och det var nästan vindstilla
på havet. Lite vågor var det ute på havet, eller mer som "bulor" :D haha =)
Såg att Moffan också var ute med båten =)

Pär började plocka upp nätet och jag satt nyfiket och tittade på. Stank som bara
den gjorde det, Blä! Men efter att han dragit upp nästan halva nätet utan fisk lessnade
jag på att kolla :D haha.
Men sen kom det fisk på fisk. Dock bara en sik =/ Tänkte ju röka dom om vi fick många.
Sen en hel drös aborrar också.
Hur mycket jag än hatar fisk och tycker dom är snuskig så tycker jag synd om dom också.
Stackrarna =/ Aja..
Vi tog med några fiskar hem till mamma och pappa =) Så katterna kan få smaka. Resten
fick Britta och Selmer.

När vi kom hem till Mamma och pappa så var det ju såklart låst. Dom är inte vaken vid den
tiden! haha =) Men Charlie kom och ville in. Stackarn! Jag får skuldkänslor när jag måste
lämna han där. =( Det skulle kännas mycket bättre om jag lämnade en människa faktiskt.
Då kan jag iaf. förklara; "Jag kan inte släppa in dig, jag har ingen nyckel. Men dom vaknar
snart och kommer och släpper in dig." =) Lilla gofisen! Det skar i hjärtat när jag åkte iväg och
han bara satt och kollade på mig. Men jag ska gosa lite med han idag när jag åker ner! :D

Men nu ska jag åka ner dit igen och fixa bilen och tvätta Buicken. Tänkte hinna det innan
regnet kommer!

Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0