MÖRKRÄDD

Just nu är jag mörkrädd! haha. Jag vågar knappt gå in i köket, för där
är det kolsvart. Även att gardinerna här inne inte är fördragna så jag ser
mörkret där ute. Det känns som att jag snart ska se ett ansikte. Så jag håller
blicken borta därifrån.

Sjukt att man kan vara mörkrädd i en liten etta?! Jag hatar när jag vaknar på natten
och måste på toa! Nej nej nej, tänker jag! haha. för då måste jag upp i mörkret och
sedan tillbaka igen. Jag tror det är tillbaka vägen som är värst. För då får jag mörka
köket i ryggen. Näe fy!

Hur ska jag klara mig i ett hus egentligen?! :D haha. Jag kommer ju av rädsla om
jag är ensam hemma. Eller så får jag sitta kvar på samma ställe hela tiden tills Päran
kommer hem! haha :P

Jag kommer ihåg när jag var mindre och var ensam hemma. Då måsta jag alltid bära
runt på en katt! Det fick mig att må lite bättre. Inte för att katten skyddar mig så mycket!
haha. Ibland kunde jag faktiskt gå runt med en kniv också! HAHAHA! Jag vet, det låter sjukt!
Men mörkrädd var jag!

En gång hade Mia varit hos mig och vi hade kollat på House of wax. På nedervåningen.
Jag hade tagit med dvd'n ner dit. Sedan åkte hon hem och jag skyndade mig upp och hävde
vänner, för att jag skulle få något annat att tänka på än skräckfilm :P
När jag väl är uppe och lagt mig till rätta och ska slå på vänner så inser jag att jag glömt dosan
nere! NEEEEJ! haha. Dock satt Pappa och kollade på teve nere, men jag vågade ändå inte gå
ner. För jag måsta ju släcka alla lysen efter mig sedan när jag gick upp igen. Och det tyckte jag
inte om. Man får ett fönster i ryggen när man går upp för trappan, och där känndes det som att 
någon skulle stå! haha!  Men jag lyckade få på vänner ändå, dock utan text! :P

Näe, nu vill jag att Pär ska komma hem och gosa med mig! =)

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Emmy

jag är oxå mörkrädd! men jag tycker det är läskigt när man ska ut från toaletten på natten, då får jag alltid för mig att nån ska stå utanför :P

2009-08-01 @ 11:09:32
URL: http://emmyahstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag hatar att gå på toan på natten! :P

2009-08-01 @ 11:56:57
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0