OM JAG FICK GÖRA DET JAG VILL

Nu när vi målat så mycket så började jag tänka lite :P

När man gick i nian och skulle välja till gymnasiet så ville jag faktiskt gå bygg.
Med inriktning på måleri. Så när man skulle prata med syv (heter det så?? :P)
sa jag det. Men hon verkade nästan bara håna mig för att jag ville gå det?!
"Du vet att man måste vara stark för att gå bygg?!"
Jaha? Och? Är det inte hon som ska stötta en och få en att gå det man vill?

Iaf. när hon sa så, så känndes det ju inge kul att välja det. Jag tappade typ tron
på mig själv, att jag kunde gå bygg. Jävla kärring!

Hade jag fått valt om gymnasiet nu så hade jag lätt valt det!
Men ist. fick jag gå något som jag bara gick för att jag visste inte vad jag skulle välja
annars. Jag är inte alls intresserad av konst. Sömnpiller tycker jag. Visst jag tyckte det
var roligt att teckna, FÖRUT. Nu gillar jag det inte alls. Och konst har jag aldrig varit intresserad
av. Jag skiter väl vem som målat tavlan eller vilken färg han använt osv. BLÄ!

Jag har alltid velat ha ett "riktigt" arbete. När man verkligen arbetar. Med kroppen.
Man rör på sig och GÖR saker. Jag vill arbeta och komma hem och känna att jag gjort 
nått vettigt. Det har jag jämt sagt. Men den där kärringens ord sitter kvar i bakhuvet ändå.

Tänk om jag aldrig pratat med henne, utan valt det jag faktiskt ville välja...

Kommentarer
Postat av: Therese

Ja så var det när jag skulle välja med. Jag hade redan bestämt att jag ville gå media (alex gick ju det så jag visste lite vad det var) Men hon ifrågasatte mig typ som "ska du verkligen gå det??" "Varför vill du gå det?" Jag: Ja jag gillar att fota och att skriva (då). :) Hon lät så himla tveksam. Men jag höll fast vid mitt: Jag SKA gå media. Haha! :) näe hon var inte så bra tkr jag...

2009-07-15 @ 11:40:37
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag gjorde lika som Therese skriver, höll fast vid det jag ville gå och sket i vad hon sa. Men sedan så fick hon ju mig på andra tankar ändå... Haha! Och som du ser så går jag inte längre Hotell och restaurang. Mamma tjatade på mig att jag skulle gå bygg-måleri, men jag vägrade! :P Dessutom så BLIR man väl stark om inte annat om man skulle välja ett sånt yrke? Syon själv tycker jag ska sikta in sig på ett annat yrke! ;) (hade det inte varit för henne så hade jag gått lärling nu, som jag velat lääänge)

2009-07-15 @ 13:15:20
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Mäh! varför säger hon så?? Kärring! :P



Sara: Ja, precis. Jävla kärring, hon ska väl uppmuntra en ist. för att få en att känna sig dålig?! :P Okej =) Vad skulle du ha inom vilket yrke då? =) På lärling alltså.

Jag funderade också på lärling. fast jag visste inte inom vilket jobb, hahaha :P

2009-07-15 @ 15:05:04
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag ville gå florist-inriktning (såklart) ;) Det hade varit mycket skönare att gå lärling egentligen, för då slapp man åka fram och tillbaka till Hudik varje dag :P Plus att jag hellre jobbar än sitter i skolbänken! :)

2009-07-15 @ 15:52:53
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, precis. Det var därför jag också ville gå det. Men visste inte riktigt vilken inriktning jag ville gå :P

2009-07-15 @ 16:42:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0