POINTS ?

Jag tror jag ska börja med Points =)
Då får man ju äta precis vad man vill bara man inte äter mer Points än man får /dag =)
Jag har faktiskt tänkt på det förut, men tyckt det var så krångligt och jag har inte
vetat hur många Points per dag man får äta. Men nu har jag räknat ut hur många points
Jag får äta. Det är ju olika från person till person.
Och nu har jag en bra lista på hur mycket points det är i maten. Inte all mat då, men det
är ju bara att googla det då :P
Jag får iaf. äta 20 Points per dag, har jag räknat ut. Sen kan man ju "tjäna" points också
genom motion =)
Tänkte jag skulle kopiera det där där jag räknade ut mina, men nu hittar jag inte igen sidan =/

T.ex. Idag har jag ätit:
1 skorpa = 0,5 Points
2 Varmkorvar m. bröd = 8 Points (1 points för 1 korv och 3 points för brödet)
1 hårdbrödmacka m. ost = 2 Points (vet inte hur mycket det är för mackan och för osten?!)
1 glas mjölk = 1 Points (2 dl = 1 points)

Så hittills har jag alltså ätit 11,5 Points så jag har 8,5 kvar till middagen då :P =/ Blir nog lite
svårt. Men men =) Det är ju första dagen idag =P Tyckte det var bra att börja idag, på en måndag.
Det känns liksom som en bra start =)

Dock har jag ingen "målvikt" som jag vill komma till. Jag bryr mig inte så mycket om vikten.

Aja, får väl se hur länge detta håller i sig! haha. Det mesta jag provar på håller ju kanske en vecka
sedan är jag tillbaka i samma mönster igen.

Har ni provat på att äta med Points? Har det funkat för er?

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Det är Tisdag idag! :) hur många points är det i en chipspåse då? 20? så då får man inte äta nå mer! Haha! Näe men det funkar säkert bra det där... men jobbigt och hålla på och räkna hela tiden... äsch jag orkar inte hålla på med ngt sånt! :P

2009-07-28 @ 16:10:37
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

OJ! HAHAHA! :P Aja, skitsamma nästan måndag iaf :P



2dl (30gr) Chips valfri sort = 3,5 Points

6dl (100gr) Chips valfri sort = 11,5 Points

2009-07-28 @ 16:32:12
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

okej men less fat måste ju ha mindre points? :P

2009-07-28 @ 16:43:09
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

tyckte jag läste att man kunde räkna 12 g chips, less fat chips alltså. Som 1 points. sen får du räkna ut själv hur mycket skillnad det blir :P



Jag orkar inte heller, men magen växer mer och mer så något måste göras! :P plus att man kan ju "spara" points till senare till helgen ifall man vill unna sig något då :P

2009-07-28 @ 17:08:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vart hittar man all information om hur många points det är i saker och ting?

2009-07-28 @ 19:01:06
Postat av: Nathalie

Jag har sökt på Google =) "Points ----" åsså maten du vill veta hur mycket points det är i. Så brukar det komma fram nån sida där det står =)

2009-07-28 @ 19:23:54
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Emma Viklund

Ja, jag gick ner 23kg med hjälp av points! :) Ska börja med det igen efter förlossningen....

2009-07-29 @ 06:30:21
URL: http://ev-itsmylife.blogspot.com
Postat av: Nathalie

Ja, det har jag sett i din blogg =) Hoppas jag kan hålla mig till det iaf :P

2009-07-29 @ 09:31:11
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Sara

Min äldsta syster har hållt på med alla dessa points och shit. Hon åt typ ingenting och gick ner jättemycket på kort tid. "viktväktarsoppan" åt hon jämt, det var inga points i den :S Men sedan när hon slutat banta så blev hon rund och go som vanligt igen :) Tycker du inte ska bry dig om så mycket vad du äter.. Ut och rör på dig istället, man kan annars skapa ett ätstörnings-mönster - speciellt när man inte alls är överviktig som i ditt fall.

Jag har nämligen nära som råkat ut för detta, och det är inte det lättaste att ta sig ur. Vill inte mena något dumt alls, så ta det inte så! :) Men jag bara "förvarnar" att det är obegripligt lätt att hamna där man inte vill vara - OM man inte är överviktig! Denne "nära" som jag inte nämner namnet på mådde riktigt, riktigt dåligt!

2009-07-29 @ 10:33:34
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

haha, näe jag kommer nog inte hålla mig till det ändå :P Har nog ätit för 2 dar bara idag! hahaha :P

2009-07-29 @ 21:27:18
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Har du någon lista på matvaror och råvaror som man ser hur många points de innehåller?

2011-05-24 @ 14:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0