BAJSVATTEN

Ja, som ni kanske hört ska dom ju kanske fixa komunalt
vatten
till Sörfjärn. Och bygga ett reningsverk där.
Jag blir så irriterad! Kan det inte bara få vara som det är? Måste
dom hålla på ändra på något som faktiskt fungerar bara för att
dom tror det kommer flytta dit fler folk då??
Gör dom detta så kommer allt gå ut i havet. Och alltså få "bajsvatten"
att bada i!
Ni har väl inte missat skyltarna påväg ner till Sörfjärn?
Tror ni det kommer flytta folk dit när havet har blivit äckligt av allt
skit?
Dom säger att reningsverket är så bra att det renar vattnet så det
kommer inte bli så skit i havet. Ja, men det spelar ingen roll hur
bra
det är, för det går inte att rena helt. En liten del kommer alltid ut..



Åh! Kan dom inte bara låta Sörfjärn vara som det är! Jag förstår inte
varför dom ska ändra på det? Jag tror knappast det kommer flytta dit
fler människor bara för att det är Komunalt vatten där!?

Förstör bara, gör det...

Kommentarer
Postat av: Elina

Dum jävlar!! Aja,tänkte bara höra om du kunde skicka bilderna sen modevisningen? skulle va skoj att se.puss puss

2009-06-06 @ 14:02:57
Postat av: Elina

Men sötis!! Är det du som har gjort det så fint på min blogg?? tack! blev jätte fint! :)

2009-06-06 @ 16:23:18
Postat av: Sara

Håller med ja! Plus att jag tycker det är tråkigt att de vill ha dit nya människor. Sommargäster är väl inte det bästa jag vet direkt. De bara förstör Sörfjärn, snart är det inte ens ett smultronställe längre. Utan mer asfalt och hus. Tänker man efter så ser det inte alls ut som när man var liten (det är dock väldigt mysigt fortfarande, men eftersom det har ändrats så mycket så kan jag inte ens tänka mig hur det ser ut om 10/20 år). Samma sak i Moningssand! Så tråkigt att inte t.ex småstigarna finns kvar där man brukade leka som liten...Bara för att sommargäster kommer och bygger nya stugor och ska ha ner alla trän för att få havsutsikt.

2009-06-06 @ 16:26:17
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Elina: svar på din blogg =)



Sara: Näe, jag hatar Sommargäster! Dock finns det undantag, våra (eller mamma & pappas) grannar t.ex.

Jag tycker inte det är så mycket som ändrats i Sörfjärn?! Eller ja, det har det väl kanske. Men inte något som förstör tycker jag. Vi har ju fortfarande småstigarna kvar där iaf =)

Men när dom ska bygga ett helt jävla reningsverk på lortvarpe, Näe, då säger jag stopp! :P

2009-06-06 @ 17:35:23
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Scaramanga

förändringar är inte alltid av ondo. de kan ju föra med sig mycket gott oxå.





2009-06-07 @ 01:50:24
URL: http://scaramangasfunderingar.blogg.se/
Postat av: Therese

Det går ju redan skitvatten ut via ån så sån stor skillnad blir det nog inte... och det där reningsverket kommer kanske vara lika stort som "pumphuse" så dom kan ju sätta det inne i skogen så syns det inte. men ganska onödigt ändå att byta vatten när det är bra redan, förutom att mitt hår blir grönt då, haha! Så det skulle väl vara därför då. det har jag faktiskt tänkt på, andra "blonda" som bor där nere har oxå lite gröna reflektioner på sitt hår. Men jag tkr det är sjukt att dom som bor där måste betala för det när dom inte vill ha det. då kan väl kommun betala för det då om dom så gärna vill ha det... men det kommer inte bli nån storförändring så.

2009-06-07 @ 07:38:07
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Scaramanga: Jag tror inte det blir nå bättre av detta?!



Therese: Ja, men då går det ju rätt ut i havet. Och ja, det är det jag tycker är mest onödigt. Att dom ska hålla på att byta vatten när det dom har är bra? Varför skulle det flytta dit fler folk då?

2009-06-08 @ 07:39:15
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ån och havet sitter ihop u know ;)

2009-06-08 @ 08:24:58
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Men JA, det vet jag väl! Men det som släpps ut nu släpps ut längre upp i ån..

2009-06-08 @ 08:51:04
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja + allt i sörfjärn då...

2009-06-08 @ 16:57:27
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0