...FY FAN VAD JAG ÄR BRA !!

Jag vet att jag har varit skitdålig på att uppdatera nu i helgen, men jag har
tagit studenten. Hahahaha, jag och Elina skrattar iaf. Vi använde nämligen
det (..men vi har ju tagit studenten) som en ursäkt till allt som hände :D haha
Vill bara börja med att meddela att detta kommer nog bli ett långt inlägg.
Tänkte nu skriva om studenthelgen =)

Studenten:
Studenten började med att jag klev upp 04.30 och började locka håret.
Vilket tog längre tid än vad jag trodde. Så det blev stress i slutet. Mötte Elina och
Karro på tågstation. Sedan började vi gå mot champangefrukosten hemma hos
Eva. :) Vilket var lättare sagt än gjort, eftersom vi inte visste vart hon bodde :P
Men vi kom fram iaf. Där var det dukat med massor av frukt och gotta =)
Jag som sa att jag bara skulle dricka ett eller två glas champange, Mmm visst! :D haha.
Jag drack upp min champangeflaska och gick sedan och tiggde av andra som inte
ville ha sin :P haha.
Vi skrev en liten hälsning i mössorna sedan åkte vi till skolan och gick till Aulan.
AAaaahh! Säger jag bara, vilken känsla :D haha. Då känndes det verkligen att vi
tog studenten, allihopa i studentmössa och skriker för fulla muggar! WEHO!
Några höll tal och så. Mannen som pratade var roligast, haha. Han jobbar med Glada
hudik teatern.
Och ingen har väl missat Toralf, som spelade Elvis? =) Dom skulle iaf.
få träffa Kronprinsessan Victoria. Och den här mannen som pratade, fick dom att förstå
att man måste tilltala henne med "Kronprinsessan". Ja, dom förstår nog tänkte han.
Men så kommer Toralf, lägger armen runt om henne och säger:
T - Tjena bruden!!
K (kronprinsessan) - Tjena.
- Din farsa är kung va?
- Ja.
- Det är jag med!!
HAHAHAHA :D ojoj =)
Sedan blev det fika i matsalen och sedan samling med klassen, där betygen skulle
delas ut. Och när alla gick fram en och en och fick ett "Lycka till!" Så kännde jag tårarna
komma. Fy.. Sen när det var min tur och jag kom fram och kramar om Anja och hon säger
"Lycka till! Min lilla modell!" Då brast det bara, haha =) Och jag bör meddela er att när jag
en gång börjat grina så går det knappt att få stopp!
Aja.. Vi fixade in lite öl och stängde in oss på handikapp toan (där vi har många minnen,
föresten! HAHA) hällde i oss dom sedan var det dax att gå ner till Glysis.
Amanda, min kusin, kom med en ros och en nalle =) Tack så mycket!!! :) Sedan kom även
Mamma, Therese och Farmor. Fick färdkost av Therese, haha :D En liten champangeflaska.
Plus många mer blommor och nallar =) Och min skylt såklart!
Sprang och letade min klass och vi ställde upp oss i tåget. Vi hittade på en ramsa lite snabbt!
Den gick såhär, med melodin från Luftens hjältar.
"Oh oh oh oh oh oh oh,
Woooiooo, vi är bra!
Woooiooo, vi är bra!
ES06 hela dan, Fy fan va vi är bra!"
Så den skrålade vi i tåget plus den gammla hederliga "För vi har tagit studenten,
för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, FY FAN VA VI ÄR BRA
"
Ja, mycket annant också :D SÅ JÄVLA KUL! Det var bland det roligaste jag gjort,
någonsin! Jag skrek och skrek och Skrattade och skrattade! SÅ KUL, jag blev lite
hes efteråt :P Men det var det värt!
Det roligaste jag fick runt halsen var nog en Annanas! haha, Min käre vän Amanda Buhrman,
den luringen =)
Sen var vi helt plötsligt i Borgaparken. Och jag väntade och väntade och väntade på att min
familj skulle komma. Inte gick det och ringa heller, överbelastat. Så jag fick vara med i ett hörn
med Elinas familj! haha. Men sedan komma Veronica och Patrik och bara en stund efter dök
mamma, therese och farmor också upp =)



Ja, vi åkte hem. Trött och sliten var jag kan jag tala om. Somnade påväg hem, som Therese så
snyggt knäppte kort på :P Finns bild på hennes blogg ifall ni vill se hur en trött och sliten
student ser ut :P Sen åkte vi ner till fjärn och fikade. Jordgubbstårta och smörgåstårta, MUMS!
Therese kom ner senare och jag fick ett jättefint halsband av henne =) Ett sånt som jag alltid
velat ha! Kommer nån bild nån annan dag =) Tack så jättemycket iaf!
Sedan fick jag även Pengar, presentkort, symaskin och såklart min älskade digitalkamera =)
Trött och nästan lite bakis känndes det som, haha, åkte jag hem till Päran. Vart bara lugnt.
Dels för att jag vill vara fräsch och inte bakis på balen, och dels för att jag var helt slut!
Helt jävla slut var jag!
Jag förstår inte hur dom andra studenterna orkade gå ut den dagen. Fy!

Champangefrukosten:


På Skolan:



Studenttåget:



Balen:
På lördagen var det dags för balen. Var inte alls pepp på det faktiskt, jag vet inte varför. För förut
har jag sett fram emot den, jättemycket. Men ja..
Åkte iaf. till Therese och fixade hår. Det tog ett bra tag ska jag tala om. Inte bara att locka
detta ogräs till hår :P Men det blev bra tycker jag! =) Synd bara att jag inte hann köpa några
spännen med tygblommor på att sätta dit. men men, jag var nöjd ändå =) Hon kan då allt, Therese :D
Sedan åkte vi hem hit och sminkade mig. Båda två, haha. Therese fick sätta dit
lösögonfransarna för jag kan helt enkelt inte :P Känndes skit skumt att ha dom på tycker jag.
Men vänjde mig efter ett tag.
Sedan åkte vi ner till sörfjärn och knäppte lite kort. Jag var stressad som aldrig förr. För vi
skulle knäppa kort i hudik 15.45. och klockan började närma sig tre! Fy! Hatar att stressa.
Men men.
Sandra kom iaf. till Gnarp och åkte med oss dit. Vi åkte ju i Pappas finbilen :D Dock känndes
det inte som man fick "njuta" något av att åka. Eftersom vi blev sena. Så när vi kom fram och
hoppade ur bilen så ropar dom i högtalarna "Sista utropet för klassfotografering för ES06a
och ES06b". Vilket är våra klasser. ES06a - min. ES06b - Sandras. Så vi sprang dit och hann
som tur var =)
Sedan vart det mingler i sisådär 3 timmar. Lite drygt om jag ska vara ärlig. I slutet så var jag
helt mör och slut i kroppen för jag spännde mig hela tiden, frös så jävla mycket! Vart stress
när vi skulle upp och gå på det där podiet också. Ojoj..
När vi kom in fick vi en välkomstdrink, champange även där. Sedan pratade Peter Siepen lite
också innan vi satte oss till bords. Jag satt närmast scenen, bra plats! :D
Jag och Elina höll på när vi satt där, eftersom förrätten stog på bordet när vi kom. och
vi var hungring som bara den! Men ack så gott! Fast man blev nästan bara hungrigare av
den, haha =)
Till förrätt så serverades iaf. en toast med skagenröra, det gamla vanliga. Otroligt gott.
Huvudrätt var helstekt fläskfile m potatisgratäng. Mumma. och till efterrätt så blev det glass
med varma bär. Men där tog kvällen slut för min del. Det var väldigt segt och hela middagen
var  så utdragen och ja... Det var många som höll tal mellan rätterna och det var ju kul men
allt som allt väldigt långtråkigt. Enligt mig :P Plus att jag hade världens skavsår så jag knappt
kunde gå!
Så när valsen började åkte jag hem =) Mamma och Pappa kom och hämtade mig. Sedan
sprang jag in lite snabbt och bytte kläder och åkte ner till Puben, där Pär m. fler var. Där var
det roligare tycker jag :D Inte så jättemycket folk men kul ändå. Det vart ju en hel del dansande där :D
Det var kul! Vi kanske inte är så bra på att dansa men kul har vi iaf, och det är väl huvudsaken =)
Jag och Pär åkte hem och åt upp smörgåstårtan jag hade med mig sen fikat dan innan =)
Sedan blev det sängen!






Söndagen, andas ut dagen:
Ni har ingen aning om hur skönt det var att vakna upp och veta att man inte behövde göra
ett skit idag, ingenting alls! :D Jag och Pär åkte på statoil och köpte pizza, godis, dricka och hyrde
film
"Bröllopsduellen". Jag har velat sett den jättelänge. Och den var bra tycker jag =) Det
enda negativa jag har att säga om den är att det var lite kort! Eller så känndes den bara kort. Aja..
Sen blev det inte så mycket mer gjort den dagen. Bara ligga i sängen och äta onyttiga saker
och glo på teven =) Skönt efter denna helg tycker jag.

Nu är allt över, på riktigt, ingenting kvar att göra som har med skolan att göra =/ Så otroligt
skönt samtidigt som det är lite sorgligt.
Men ni som inte har tagit studenten och längtar efter den, det gör ni banne mig rätt i! :D
Jag skulle lätt göra om hela studenten en gång till! Så jävla kul!! :D
Balen därimot, nja.. :P Det var kul att vara lite uppklädd och så, men mycket mer än så var det inte..

Näe, nu ska jag sluta skriva så ni orkar läsa genom allt! haha :)

Ni ser nog vilka bilder som Therese knäppt också :P Har snott några bilder från hennes blogg =)

Ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: karoline

vilka fina bilder! blir nästan lite tåris eftersom allt är över nu.. jag vill göra om det!

och din balklänning var jätte fin! färgen passade så himla fint på dig!

mina bilder kommer snart också, några ligger på facebook redan ;)

2009-06-15 @ 12:41:26
URL: http://karoliner.devote.se
Postat av: Therese

Ja studenten var skit kul! Jag skulle oxå kunna göra om den :) Det där om filmen, om den film känns kort och man vill se mer är det en bra film! ;)

2009-06-15 @ 17:16:44
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Karoline: Ja, jag blir också tårögd :P Så konstigt och sorgligt att allt är över =/

Men tack! :D Du var också jättefin, älskade färgen på din klänning, så fin =)



Therese: Ja, det var kul! :D Ja, det är nog ett bra tecken =) Men den var kort också 1 timme och 25 minuter. Det är lite kort tycker jag ;P

2009-06-15 @ 17:52:08
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tycker samma sak. Studenten var hur grym som helst. Bal sög rätt hårt, not my cup of tea =P

2009-06-15 @ 19:12:02
URL: http://mialundholm.blogg.se/
Postat av: Emmy

du måste ju ha varit en av dom finaste på balen iaf! :)

2009-06-15 @ 19:26:52
URL: http://emmyahstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Mia: Ja, håller med! =)



Emmy: Haha, nja det vet jag väl inte :P

2009-06-15 @ 20:33:58
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ooo!! Fiiin du vaar!!! =D

Haha, jag och Jimmie tänkte faktiskt åka ner på puben, och jag tänkte att du skulle göra precis som du gjorde och så skulle du också vara där X)

Men å, jag som hade så kul på balen!! =)

2009-06-16 @ 09:58:07
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, okej :D Synd att ni inte gjorde det då =)

Nja.. Balen tyckte inte jag var en sån höjdare :)

2009-06-16 @ 11:38:40
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: amanda

hahah, jag minns att vi pratade om det i bilen. att du skulle få en ananas av mig ;)

du var så fin sötnos! nu måste vi fan börja motionera nån dag till veckan.



2009-06-16 @ 15:13:25
URL: http://amandaengland.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0