MID SWEDEN NAT'S HELGEN

Fredagen:
Ja, fredagen började med att jag stog i inträde med mamma och pappa.
Lite halvdött då, faktiskt. Kom inte så många bilar. Vi satt från 11-16.
Sedan åkte jag hem och gjorde mig i ordning. Sen blev det grillning
hemma hos Tommy. Riktigt trevligt faktiskt =) Varmt som bara den i solen!
Men det var trevligt, dukat långbord och poplådan ute också :D

Sedan cyklade jag, Pär, Therese och Andreas vidare. Lämnade cyklarna
hos Britta, och där vart även vi kvar =) Simone och Jimmie komma dom med.
Satt och spanade på bilar m.m från balkongen =)
Sen begav vi oss in på området. Jag hade faktiskt riktigt trevligt då =) Lite
kallt, men jag får skylla mig själv, eftersom jag inte tog med nån jacka.
Vid ett, när dom stängde, gick vi och käka pizza, sedan cyklade vi hem och
la oss!

Lördag:
Jag vaknade och mådde inte så dåligt, var bara sjukt trött!
Då kom Pär med förslaget att åka lite båt till stranden, och det ville jag gärna
göra! :D Så vid niotiden så åkte vi neråt. Köpte med en sallad, dricka och en
varsin glass på vägen =)
Låg inte så länge, måsta ju upp och stå i inträde igen. Tänkte att dom klarar
väl sig utan mig, för jag skulle egentligen vara där nio. Eftersom det var så
dött på fredagen. Men icke! Dom hade fullt upp!
Jag hann knappt sätta mig ner och vila fötterna för det kom så mycket folk och
bilar. Och när programbladen börjar ta slut blir man bara stressad. Åsså kommer
det en bil från ett håll, så jag ska ge pappa blad som han ska ge dom, samtidigt
som det kommer gående från andra hållet och vill betala inträde till mig.
Hua! Och ja.. Stå i solen i tre timmar är inge vidare. Ni ska se min rygg, det är det
fulaste jag sett! Dock börjar rödheten gå ner lite. Vänstra axeln är värst, där gör
det skit ont!
Sen gick jag ner på området och fixade en tröja och åt lite mat med Päran, Terra & Ferra.
Inte lika gott som det brukar vara. Tror det var annat kött i år, bara fett! (jag är
känslig för sånt :P) och potatisgratäng, jag som tycker att deras potatissallad
är såååå god! Så jag blev lite besviken på det faktiskt =)
Sen var det så varmt att man knappt orkade vara kvar! Så jag och Pär åkte hem.

Sen var det bara att fixa till sig igen, för då skulle Jag, Pär, Jimmie, Simone, Denise
och Marcus åka lite båt =)
Vi skulle åka till Mellanfjärn och äta. Gjorde ett försök men det var så vågigt. Så vi
vände om och satte oss på lillstranden ett tag. Tills det lugnade ner sig.
Där roade vi oss bland annat med att kasta sten på träd! haha, det var faktiskt
svårt att träffa! ;P
När havet lugnat ner sig så åkte vi igen, och denna gång gick det mycket bättre!
Satte oss och började läsa genom menyn. "Jag vill inte ha nånting av det här"!
tänkte jag. :P Eftersom det nästan bara är fiskrätter där och jag är inte sånt stort
fan av det. Speciellt inte när en rätt kostar 200 kr. Fattar inte hur man kan ta så
jävla mycket betalt och ändå får man mat som man inte ens blir mätt av.
Jag och Päran beställde iaf. en varsin macka =) Jag beställde en med räkor, som
var god! Och Päran tog en med gravad lax. Dom andra beställde "riktig" mat :)
Men tror nästan vi blev mättast ändå, haha. Pga. dom småa portionerna. Men det
kan det ju vara värt om det är gott, vilket jag tror dom tyckte =) Lät så iaf!

Sen puttrade vi hem. Helt blankt på havet! Det gillar jag! haha :D Dock guppade
båten ändå. Pär kunde ställa in motorn så att det inte guppade men då vart
vi som satt där bak nerskvätt av vatten ist. Så det fick bli lite gupp =)

Vi åkte till Marcus och satt där ett tag och tjattrade. Jag var bara trött, och gav
så gott som upp med drickandet.
Patrik kom förbi en sväng också. Men stannade utanför och pratade med
grabbarna (som JÄMT försvinner från rummet när alla tjejer satt sig till rätta,
Hahah!)
Knackar på fönstret. "Åhh! Systrar!!" haha =) Han var lite på lyset, och han är så
kul då så jag kan sitta och skratta åt han i evigheter! haha =)

Sen gick vi in på området igen. Var ingen ide att gå in i öltältet då iaf :P Fullsmockat
med folk!! Så vi gick runt lite ist och kollade. "Köpte" en burgare, eller rättare sagt
fick en burgare. Eftersom vi var med och hjälpte till, antar jag =)
Pär köpte även en Keps =) En skitsnygg Ed Hardy-keps!

Det blev faktiskt lugnt den kvällen, båda två. Åkte hem med Therese och Andreas
vid ett tiden. Kollade lite på Vänner sedan somnade vi båda två.

Söndag:
Låg inne ganska länge idag faktiskt. Lika bra, annars hade jag väl brännt sönder
mig helt och hållet.
Men vid tolvtiden så åkte vi ner på till båten en sväng. Åkte till stranden, och låg
där i båten och solade =) Dock med tröja på för min del =/
Åkte in i ån och kollade lite också, jag kollade mest på båtarna och drömmer mig
bort! haha, jag vill ha en större finare båt =)
Sedan efter ett tag hör vi vattenskotrar. Det var Therese, Andreas och Loffe som var
ute och åkte. Så dom kom och gjorde oss sällskap en stund.

åkte hem, åkte på ica, handlade mat, gjorde mat, åt mat. haha =) Och nu är Pär
nere i fjärn igen och åker båt. Tror dom skulle åka vattenskidor eller nå.
Jag köpte (eller Pär köpte) en påse jordnötsringar, så jag ska väl mysa mig ner
framför teven med dom om ett tag =)

Jädrans vilken kanonvecka detta har varit! Det har ju varit bra väder precis hela veckan.
Nästa vecka skulle det inte bli lika fint, men några dagar kan man nog steka =)



Min sönderbrända rygg. Snyggt va ? :D haha

Sedan brände jag mig även på benen. Och min fot svullnade upp, skitmycket.
Det syns inte så bra på bild, men den var verkligen jättesvullen. Nu har det
dock gått ner. Men är fortfarande svullen.

Den sista bilden ser ju ut som en elefantfot! haha! =)


Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Simone

Haha, elefantfot X)

Vi såg er ute i båten idag, låg på stranden ;)

2009-06-28 @ 20:23:02
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Haha, ja ser ut som en sån! =) Jaha =D Jag såg inte dig :P Varmt och skönt som bara den =)

2009-06-28 @ 20:37:13
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0