MIDSOMMAR

I torsdags så åkte ju jag in till Birsta och skulle köpa ett par byxor.
Om ni kommer ihåg så skrev jag att jag var lite nervös, eftersom dom håller
på och bygger om. Men det gick bra =) Följde alla skyltar och så. Ända tills
det fanns TVÅ skyltar! haha. En pekade rakt fram och den andra åt vänster.
Jaha? Vilken väg ska man åka då? Men alla andra åkte rakt fram så jag gjorde
det jag med. Men vart osäker. Så jag stannade och ringde till Pär :P Försökte
förklara vart jag var nånstans, tittade på en skylt, där gatunamnet stog. Och som
tur var visste Pär vart det var nånstans =) Så jag kom rätt tillslut =)
Tur att jag har en karl som kan vägarna däromkring =)

Igår var vi uppe med tuppen och gjorde oss iordning och packade med alla saker.
Åkte på Ica och handlade det sista, jordgubbar bland annat =)
Sedan åkte vi iväg. Pär skulle fixa pumpen så vi fick vatten, men den var sönder =/
Men det gjorde inte så mycket, har ju sjön alldeles neranför så =) Jag gjorde samma
som förra året, göra lite fint på dasset =) Allt spindelnät och grejs vill jag inte ha
kvar där :P
Sedan vart jag hungrig som bara den! Hade bara ätit typ ett halvt äpple den dagen.
Skickade sms till Therese (ringde också dessutom, men inget svar) och frågade om
hon kunde köpa med Korv m. bröd =)
Pär gav förslag på vad jag kunde äta där, hade ju tagit med lite "Midsommarlunch" :P
Men inget dög, jag var sugen på korv m. bröd! haha :) Men vi kokade lite potatis ändå,
och då kom Therese och Andreas. Hon hade inte fått mitt sms, men då gjorde det inte
så mycket. Då vi redan höll på fixa annan mat =) Så vi slängde i lite mer potatis och gjorde
sås. Sen hade vi sill och rörost också. Och vitlöksbröd, mums!

Tänkte åka och kolla lite sedan, tog båten. Det skulle ju vara nå midsommarfirande där,
men vi såg inget så vi åkte hem igen =) Pär och Andreas fiskade lite, Therese fick prova
på hon också. Sedan spelade vi lite kubb och ring.
Therese och jag gick och plockade lite blommor, vi tänkte göra kransar. Men det blev aldrig
av. Loffe och Eddie hade kommit så det vart att vi började grilla ist =)
Gött!! Och med jordgubbar och glass till efterrätt!

Sedan åkte vi ner på Gnarp. Jag bytte om, sedan cyklade jag och Pär till Micke och Linda.
Satt där ett tag sedan komma Simone och Jimmie, och Bittan och Freddy =)
Vi hade ju tänkt åka ner till puben, men fick höra att den inte var öppen. Fast senare på
kvällen fick vi höra att den faktiskt var öppen?!?!
Aja, vart iaf. att vi åkte nå jävla flak, bakom en illaluktande epa ?! Varför ? :P
Åkte iaf. till eddie en sväng, sen till Mellanfjärn. Och varför i hela friden vi åkte dit har jag
ingen aning om. Det var den sista platsen jag trodde jag skulle fira midsommar på.
Näe fy. Efter ett tag började vi gå hem. Men blev upplockad av samma illaluktande epa på
vägen. Det var ju tur iaf.

Dagen efter mådde jag som sagt som jag förtjänade. Vet inte hur många gånger jag skrek
ullrik i toan. haha =)
Jag vart iaf. lugn den kvällen, medans Päran åkte på pubafton. Jag var inte helt slut då på
kvällen, men jag ville inte göra om samma misstag som förra året. Då jag åkte ner..
Jag spenderade iaf. min kväll framför vänner med jordnötsringar, pizzasallad och glass =)
Sen vid elva, halv tolv tiden ringer Pär och vill att jag ska komma ner =) Han hade ingen att
dansa med, stackarn! och visst ställer jag upp för min karl! Jag tycker faktiskt han var söt som
ville dansa med mig, och ingen som var där =) <3
Och då hade jag hunnit sova några timmar också, så jag mådde rätt bra faktiskt =) Gjorde
mig i ordning och åkte ner. Och det var kul att dansa =) Fick en sväng om med Freddy först,
som vanligt nästan! haha. Han är rolig han!
Sedan dansade jag och Pär nästan hela tiden tills dom stängde. och jag måste säga, fy fan
vilken bastu det var där! Känndes som så iaf. så varmt!
När jag kom så sa Pär åt mig att parkera bilen hemma hos mamma och pappa. Vilket var
bra! Jag sa tidigare på kvällen att jag inte ville skjutsa massa fyllskallar! Så det var ju smart
att parkera där! Vi åkte hem nästan påengång efter att dom stängt, annars brukar det ju
bli massa prat och grejs utanför ett bra tag. Näe, vi åkte hem och sussade ist =)

Nästa dag fick jag ett städryck! Dock bara ett litet. Det var ett berg med disk inne i köket
som jag tog tag i! Sedan var det ett klädberg här inne som jag också tog tag i.
Sen la jag mig i solen :) Måste ju passa på!
Senare på dagen åkte vi till Gårdsjön och hämtade Pärs bil och lite saker vi hade med dit.
Pär åkte och hämtade cyklarna och jag slängde i en tvätt.
Åkte på Ica och hanldade lite mat. Hade ingen aning om vad vi skulle äta, men då kom
Pär med förslaget: Grillat! JA! =) Gud så gott det är! Till så åt vi färskpotatis och bea. Dock
inte samma bea som Therese & Andreas hade med sig på midsommar. Som alla vart så kär i!
haha =) Men det var gott ändå!




Så ja, detta var min midsommarhelg det! Nästa år ska jag tamme tusan inte få i mig för
mycket av det goda! Det är ett löfte! :P Fast jag tror jag sa samma sak förra året också.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Therese

Men usch det fjärde kortet jag var med på kan du ju ta bort, ser ut som nå jäkla flodhäst! blä! haha! vem sa att den vra öppen då? om självaste ägaren sa att det var stängt!? ja andreas och loffe satt och pratade om att det skulle lukta ut av helvete efter den där eftersom det är en diesel eller nå... haha!

2009-06-22 @ 09:24:43
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, jag tyckte det vart fint =) Du ser ut som mamma där tycker jag, ahha =)



Tror det var Jimmies mamma, och hon var där?! Aja :P Ja, det luktade fan! :P

2009-06-22 @ 10:00:39
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej Nathalie :)

Fina kort :)

Hade du roligt på midsommarn då?

Minns du att du pratade med mig nere i mellanfjärden xD

Hoppas allt e bra..

puss

2009-06-22 @ 20:55:46
URL: http://lindawik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0