KATTUNGAR

Idag har vi pratat med vaktmästaren och receptionen. (till PA'n)
Skönt att ha det gjort! I morron blir det till att fixa ljus och ljud.

Sedan gick jag på stan med mamma en sväng. Jag tror jag är
rätt nöjd med det jag köpt till Pär nu =) Har bara en sak kvar!
Stog och velade lääänge, fram och tillbaka. Men jag tror jag gjorde
rätt val! =)
Sedan köpte vi present till lilla Sigrid också =)

Åkte och handlade mat efter det. Så nu är jag redo för smörgåstårtan! =)
Och skönt att ha lite mer mat i skafferi/kylskåp/frys!
Sedan följde jag med ner till sörfjärn. Mamma har börjat sy balklänningen
som jag skulle prova. Dock i ett annat tyg först. För att prova. Det var lite
knepigt, tror något har hamnat åt fel håll. Men det är lätt fixat. eller så ska den
helt enkelt vara så. Men jag tror nog mamma kan lösa det, hon är duktig =)

Och kattungarna!! åhh! =) Jag tycker dom har blivit jättestor sen sist jag såg dom.
Huvudena har växt ikapp kroppen! haha :D Såå söt! Men såfort man plockar upp
nån så nyser dom?! :P Allihop också?! Är dom allergisk mot mig eller? haha =)
Sen är det som att dom försöker få fram ett pip, men det går inte. Kommer bara luft.
"mamma!!" Kanske dom säger!? =) Månsan verkade mer intresserad av mig idag
än ungarna. Förut så sprang hon ju och la sig över dom så fort man närmade sig
det rummet. Men inte nu.. Nu fick jag tillochmed klappa på dom utan att hon hoppade
i och "skyddade" dom. Bara hon inte springer bort igen, som hon gjorde när hon fick
Neo. Eller var det Gary?? Näe, tror det var Neo..

Sen gjorde jag en ny maträtt idag =) Mamma har gjort det några gånger.
Man skivar falukorv, fast inte enda ner, sedan ost mellan och potatis och lök runt om.
Det var gott faktiskt! Bara det att potatisen inte var riktigt klar =/ Lite hård, men det gjorde inget.

Fick även hem lite broschyrer (stavning??) idag om studentskylten. Den man bär i tåget,
med ett kort då man var liten =)
Nu är det inte långt kvar! =) Wehoo!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0