SÄNKA LÖNEN FÖR "NYBÖRJARE" ?!

Igår hade dom pratat på radion om att sänka lönen för "nybörjare", eller hur
man ska uttrycka det. Ja, men som att jag skulle få ett jobb nu, så ska jag få
mindre lön än dom som jobbar där redan. Folk utan utbildning och så..
För att då "vågar" folk ge en en chans!

Det tycker jag låter bra! Man förväntar ju sig inte sån jättelön när man är ny. Inte
jag iaf. Speciellt när man inte har någon utbildning. Då efter gymnasiet så är man ju
van vid 1000 kr i månan, så allt över det är ju bra! haha =D
Jag är glad bara jag får ett jobb nu, skitlön eller inte, skitgöra eller inte, Jag tar det!
Bara man får en chans, och just nu tycker jag det är dåligt med dom där chanserna.
Har man ingen erfarenhet så känns det nästan helt jävla onödigt att söka nått jobb, för
då tar dom ju dessa människor som har erfarenhet före en.

Ni ska veta att jag sitter och blir galen här hemma för det känns helt jävla hopplöst att
få ett jobb!
Idag ska jag till Sundsvall och leta jobb, extrajobb. Men det känns hopplöst det med. Jag
tror ingen behöver någon nu. Men man måste ju försöka, eller hur?!

Kommentarer
Postat av: Therese

fast så är det ju i handel nu oxå iaf. första året man jobbar får man viss mkt pengar sen efter ett år höjs det lixom...



ja jag vet exakt hur det känns, jag låg sömnlös om nätterna förut och tänkte på att jag aldrig kommer få ett jobb!!



men näe det är ju nu man kanske behöver så här innan jul och vid jul! ;)

2009-11-04 @ 09:45:14
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, det är inte roligt =/ Fast Lina på Cubus sa idag att hon nog behövde någon nån helg framöver :D :D Och på ett annat ställe jag var på så behövde dom folk som jobbade extra. :)

2009-11-04 @ 14:51:14
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0