GE MIG INSPIRATION!

Har just kollat klart på Project Runway, reprisen för säsong 2.
Jag som tyckte Santino skulle vinna, och hade för mig att han vann också?!
Men nu var det inte det jag skulle skriva om.

Jag vill sy klääääääder! :D Men jag har ingen som helst inspiration till
vad jag skulle kunna sy. Ingen alls. Jag försökte mig på att sy en topp
tidigare idag, men det gick åt skogen!
Jag älskar tyget iaf. Lite gult, svart, vit mönstrigt =) Först hade jag tänkt
sy ett par tights av det men trodde det skulle bli lite svårt när det inte är
stretchtyg. Men så kännde jag på jeansleggingsen och dom var ju inte alls
så strechig heller?! Men det kanske är annorlunda med jeanstyg?!

Ja, jag vet inte riktigt. Ska ge mig på toppen engång till iaf =) Men jag behöver
gummiband! Det ska liksom vara "skrynkligt" där uppe. Jag provade med en
"gummitråd" som jag fick av mamma, men det funkade inte alls?! Den gick av.
Men gummiband finns nog nere i sörfjärn det också =)

Sen har jag ett till mönstrigt tyg som jag vill göra en topp av, men jag vet
inte riktigt hur den ska se ut än =)
Jag har även ett orange/rosa aktigt jeanstyg som jag skulle vilja sy en kjol av :)
Men jag vet inte riktigt hur den ska se ut än heller :P

Ja, jag behöver inspiration..! Ska kolla genom mina (mammas) sytidningar
och se om man hittar något där =)

Kommentarer
Postat av: Therese

har du sytt dom svarta spetshandskarna än då???

2009-09-10 @ 18:29:22
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, det har jag inte =) När ska dom vara klar då?

2009-09-10 @ 18:38:15
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: kulturella

jag har mönster från början på 1900talet.eller längere i från... men jag kan inte trä i nålen längere.... kom å titta om du vill.

2009-09-10 @ 19:45:23
Postat av: ella

vad flitig du är då! själv så hata man syslöjd och allt vad det innebar. mysigare att va med grabbarna på träslöjden haha.Kan inte ens sy ett par gardiner.

kram ella

2009-09-10 @ 22:26:41
Postat av: Nathalie

Ella: Haha, jasså =) Vi hade grabbarna med oss på syslöjden vi! haha =)

Kram kram!

2009-09-11 @ 07:14:55
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

ja kl 14.57 den 10 okt...haha ne inte vet jag... så fort som möjligt. X)

2009-09-11 @ 09:27:11
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0