GODISRÅTTAN SJÄLV!

Läste just i Therese blogg om godis! =) Och fy satan vad godissugen jag
blev! När jag och mamma var och handlade så föreslog jag att vi skulle
köpa smågodis, men mamma ville inte ha. Och jag ville ju inte vara sämre
jag heller så jag avstog från godiset (vi har 2 chipspåsar här hemma åsså
köpte jag en påse med hjärtan :P) Men nu ångrar jag mig! Varför ska man
äta chips som smakar likadant för varje tugga, när man kan köpa smågodis
och få olika smaker för varje tugga? haha =)

Jag är nog den största godisråttan någonsing :P Jag är allätare inom godis!
Fast det finns lite som jag absolut inte skulle äta även om jag fick betalt för
det. Nämligen marmeladgodisar, FY fan vad dom är äcklig! haha :P Näe fy!
Sen tycker jag heller inte om sånnadär godisar som är fyllda med punch och
liknande. Jag tycker inte dom det "knapriga" som är innuti chokladen, haha.
Men annars så äter jag nog vilket godis som helst!

Fast nu på senaste tiden så äter jag inte mycket godis alls?! Är inte så jättesugen
hela tiden som jag brukar vara heller. Förut så kunde jag känna sånt sug efter något
sött, precis efter att vi ätit middag. Så som snusare/rökare gör efter middagen :P

Therese skrev ju om hennes favoritgodisar. Och jag kan inte annat än att hålla med
om att det där är "Theresegodisar" haha. Iaf. PEZ.
Jag kan inte välja en favoritgodis, det går inte. Jag har försökt att tänka på nått som
är speciellt gott men jag kan inte välja! :P Jag gillar nog iaf. "fruktiga" godisar. Som
"jordgubbsmattor" (har även smakat kolamattor, men dom smakade gummi)
och dom där rosa döskallarna som smakar jordgubb och är "doppade" i salt. MUMMA!
sen choklad funkar ju alltid! =) Helst plopp!

Näe nu blev jag hungrig! haha. Jag vill åka och äta på kina idag. Men jag vette tusan
om jag får med mig Päran på det?! =/ Vi får väl se. Annars har jag tacos på menyn!
GUUUD vad gott! Nästan så jag inte vill äta nånting förrens det blir mat, så jag kan proppa
i mig flera stycken, haha. Men nu är jag hungrig igen och Päran åker hjuling så nån
macka får det nog bli =)

Vilka är era favoritgodisar?

Kommentarer
Postat av: Therese

näe plopp gillar inte jag alls...(eller jag kan väl äta det om det inte finns nåt annat) jag tkr det bänner i halsen av cola-såsen, haha! fast dom där runda center-bitarna är god med den där andra fyllningen.. lite nöt-kola :)

2009-09-26 @ 17:05:05
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag håller med dig om marmelad godisarna..fy vad äkckligt.Jag är nog oxå en allätare:)

Men choklad är en klar favorit...både mörk och ljus.

Mums nu blev jag oxå sugen på godis,men vi ska på bio och då blir det nog popcorn:)

2009-09-26 @ 19:18:58
URL: http://lindafernstrom.blogg.se/
Postat av: Simone

Men ååååååååååå! Smultronmattor (smultron faktiskt ;p)!! I looove them! Och "cocobat" eller vad de heter, liksom lakrits"rullar" med grönt eller rosa inuti, såå goda!! :D

2009-09-26 @ 20:12:56
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: Men plopp och center smakar ju likadant?! =)



Linda: Ja fy, dom är äckliga :P Ja, choklad funkar alltid! Vad kul med bio, jag vill också =)



Simone: Ja men smultron då!! ;P Neej, inte lakrisrullar BLÄ! :D haha =)

2009-09-26 @ 20:45:54
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

jamen jag menar dom som ser likadana ut fast med en annan fyllning... som man kan köpa på bl.a. jam jam...lixom en nötkräm...

2009-09-27 @ 00:43:01
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0