PAPPER PAPPER PAPPER

Nu har jag kommit hem igen. Och när jag kommer dit så
hejar hon glatt och säger "Vad kul att få ett ansikte!" Jaha ?
Du vet väl att vi träffats förr? :P haha.
Sen frågar hon "Vad har du gjort nu då?" Öhh, ja jag har fixat en
praktikplats!? "Jaha! Vad kul!" Men, hallå? Det var ju det jag skulle göra,
det kom vi överens om sist?! :P
Visst, hon har säkert svårt att hålla reda på alla, för hon träffar väl en
par stycken kan jag tänka mig.

Sen var hon tvungen att ringa till facket och höra om jag ens fick praktisera?!
JAHA? Kan dom inte informera om det lite tidigare, innan man blir glad när
man fixat en praktikplats? Eftersom att man kanske inte ens får praktisera där
även fast affären sagt ja?!
Ja, iaf. så fick jag hälften av den praktik jag egentligen skulle ha. Alltså en och
en halv månad
får jag praktisera. Surt på ett vis, men bra på ett annat.
Ifall jag får extrajobb efter praktiken så kan jag ju få det snabbare då :)

Papper i hög fick jag iaf. Här ska du skriva på, här ska hon skriva på, där där och här
och här och lite där också. Typ.
Jag kommer iaf. inte få några pengar förrens efter praktiken är slut?! Så som jag fattade
det.
Eller reseersättning (ja, jag fick det!! :D) kunde jag få tidigare ifall jag tyckte det var
mycket att lägga ut. Men då innebär det att jag måste skicka in fler papper. SUCK!
Alla dessa papper.
Och dom pengarna som man ska få för praktiken, dom kommer jag inte få förrens
det är slut. För man ska skriva hur många dagar man varit där osv.

Mycket krångel! Men men, jag får väl ta pengar från sparkontot då sålänge.


Kommentarer
Postat av: Therese

hm vad dåligt att du bara fick 1½! varför?

men om du får extra jobb så kan du ju få jobba extra samtidigt som du har praktik oxå :) när jag hade praktik på knapps fick ju jag jobba extra på lördagarna ganska tidigt, bara nån vecka efter jag börjat där... :) du får inte ha nån mer praktik sen heller?

2009-09-07 @ 11:58:56
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag vet faktiskt inte riktigt. Tror det var nått om att dom som jobbar vill ha fler timmar och då blir det orättvist för dom ifall dom tar in en praktikant. eller nått sånt?! :P



Jo, man får ju ha praktik i 3 månader, men kanske inte på Cubus nå mer då?! Blir väl kanske nån annanstans det då isf. Har ingen aning faktiskt :P

2009-09-07 @ 14:47:59
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

va? det lät konstigt! personalen ska ju jobba som dom ska ändå, praktikanten ska ju vara där och lära sig inte ingå som nån personal så i schemat... fast man får ju inte ha praktik över sommaren och julen, för att då ska man ta in extra personal om det behövs inte utnyttja praktikanter...

2009-09-07 @ 21:06:43
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Hmm.. tyckte hon sa det jag. Ja, det sa hon att i december brukar dom inte ge ut praktik..

2009-09-08 @ 09:04:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0