FREDAG IGEN

Fasen vad denna vecka gått fort! Det är redan fredag igen..
Och ingen snö! Weho! :P Och det ska inte snöa på hela dagen.
Vilket innebär att Mammsen åker in till stan idag! =) Bra!
Jag har faktiskt hållt mig ifrån godsaker hela veckan! Tummen upp!
Men jag ska säga att det har varit svårt! Finns några av mina kakor
kvar i skafferiet. Och på Gina brukar det stå lite godsaker på bordet
ibland. Jag fick verkligen säga till mig själv: "Nej! Du behöver inte ta nått
bara för att du är sugen!!" haha :) Jag undrar om det är såhär snusare
och rökare känner sig när dom slutar snusa/röka, haha! Allvarligt ibland
håller jag på bli tokig!! :P
Men det känns som att det kommer bli brutet idag då jag lunchar med
mamma, haha! :) Jämt när vi fikar blir det nån liten godbit, om inte BARA
godbitar! haha!

Ska bli skönt att sova ut i helgen iaf. Och kunna städa lite och tvätta.. Tänk
att jag längtar till att få damsuga! haha. Dock kan jag väl göra det nu också
eller när jag kommer hem, men det är man inte riktigt på humör till då.

Jag såg nått program för nån dag sedan om mat.. Det var nån som skulle äta
enbart Mc Donalds mat. Hur länge vet jag inte.. Men så pratade dom om skolmaten
också. Och fy fan vad USA's ungar får skit till mat?! GODIS, strips och läsk varje
dag i skolan?! Jaha? Näe fy..
Jag började tänka då på våra skolor, i Gnarp så kommer jag ihåg att vi brukade
låna pengar av varann (haha, 2 kr eller vad var det?! :P) för att kunna köpa ett
äpple. Frukt! :P Vi fick köpa våran frukt, dom får godis och skräpmat. Näe fy.
Dom tog ju också bort godiset i Harmånger. När jag gick i sjuan kommer jag ihåg
att man kunde köpa godis där, men det tog dom ju bort sedan. Smart tycker jag,
även fast jag nog inte tyckte det då! :P
Näe.. men nån måtta får det väl vara, jag skulle aldrig låta mina barn gå i en skola
som serverar skräpmat varje dag.
(Fast nu serverade ju inte alla skolor sån mat, några skolor hade bra mat.)

Trevlig helg på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0