HELVETESJÄVLASKIT!

Idag bestämde jag mig för att baka lite mer. Nämligen
Vaniljbullar och Potatisbakelse (dom goda kakorna som mamma
brukar göra som jag skrev om :P) Så jag började göra degen till
bullarna och medans den jäste så gjorde jag kakan till Potatisbakelsen.
Men då hade jag inte tillräckligt med smör, så fick ta lite flytande smör
också. Dock gick det lika bra!
Sedan skulle det ju vara marsansåsfyllning i bullarna enligt det receptet. Men
FY FAN! Den blev ju aldrig tjock.. utan vart riktigt en sås!! Åhhhhh! Sen hade
jag inte nå mer "pulver" heller eftersom det skulle vara vaniljsås i krämen som
skulle vara på potatiskakan också (som för övrig blev tjock och bra???)
Så jag visste inte vad jag skulle göra.. Tänkte göra vanlija kanelbullar, men då
hade jag ingen kanel. Försökte häva i lite florsocker så såsen skulle bli tjockare
men icke.

Försökte att "klicka" ut vanlijen ändå men allt blev bara en enda röra! Så det slutade
med att allt hamnade i sopkorgen. Vart så less.. Allt i onödan liksom.. bara pga. den
jävla såsen.. åh!

Så jag får ge dom bullarna en till chans nån annan dag. Men nu har jag inge smör kvar
att baka av. Jag som tänkte baka tekakor idag också.. Skulle ha gjort det ist. för dom
jäkla bullarna.

Aja.. nu ska jag göra nån nytta!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0