MITT OGRÄS TILL HÅR

Nu skulle jag vilja göra en förändring med mitt hår. Nu är det på gränsen
till att bli FÖR långt. Då det inte är snyggt längre, utan bara är.... långt!
Så nästa besök hos frisören så får verkligen allt slitet hår ryka. Och det blir
väl en bit iaf.

Har haft tankar om att klippa det kort. Typ till axlarna, och sedan uppklippt.
Lite "puffigt" :P Men jag vet inte om jag vågar. haha. Jag tror jag skulle sakna
mitt långa hår då. Men det skulle vara skönt att bli av med lite hår till sommaren.
Ni har ingen aning om vilken päls detta är! haha, Man kan knappt ha det utsläppt
en varm sommardag för då håller man på svettas ihjäl!
Men jag är ganska så säker på att det inte kommer bli klippt så mycket.. :)


Men nånting skulle jag vilja göra för att liva upp det lite. Lugg blir det inte, det
passar jag inte i. Plus att jag hatar att ha håret i ögonen. Men kanske snelugg,
men det gör jag ju jämt?! =/ Fast kanske en lite mer drastisk?! En lite tjockare
än vanligt?? =) Vad sägs om det.
Sen har jag funderat om man kunde lägga in nån annan färg i luggen, liksom
"inbakad" eller vad man ska säga?! :P Förstår ni hur jag menar. Inte under luggen
utan mitt i så färgen "kikar fram". Men då är ju frågan: Vilken färg?
Har tänkt på rött (och nu menar jag ingen knallrödfärg, utan lite mer åt det mörka
hållet) men tror ni inte resten av håret kommer kännas lite dassigt då? Det funkar
nog ifall man har blondt eller svart hår, men ljusbrunt? Njaa.. vet inte..
Då började jag fundera på svart? (eller mörkmörkmörkbrun).

Jag vet inte..! haha, har ändå inte råd att åka till frissan än på ett tag, så jag hinner ju
fundera! :)
Jag skulle vilja fråga frisören vad hon/han skulle göra med mitt hår ifall han/hon FICK
göra vad dom ville?! :P Är nyfiken vad dom skulle säga =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0