SNÖ IGEN

Igår var det fettisdag och jag åt min semla :) Päran ville inte ha nån, det
gjorde ju inte mitt samvete bättre. Men då hade jag redan gjort i ordning
grädden och jag skulle då ha min semla! :P
Dock så räcker det nu! Var nästan spyfärdig efter att jag ätit den. Semlor är
ju så maffig. Det var iaf. min andra för i år och nog min sista skulle jag tro :P
gott är det inte, då stoppar jag hellre i mig nått annat :) Eller så äter jag
bara själva bullen, utan grädde. Det är också gott, älskar kardemumma!
Förut brukade vi värma bullen och doppa den i socker och äta så, det var också
gott :P
aja..

Det snöar idag.. Kul. Verkligen! Näe, jag vill ha vår!! Och inte slutar det här heller,
enligt vädret ska det snöa en par dagar framöver. Tyckte jag hörde traktorn här ute
förut som skottar, men jävla mycket kan det väl inte kommit? Vågar nästan inte
kolla ut, för då har det väl kommit en halvmeter igen! Usch!

I natt drömde jag att vi fått en ny tvättmaskin ner till tvättstugan. Så jag hävde i min
tvätt som vanligt och började tvätta.. Sen hör jag en gubbe som kommer och skriker
och är förbannad, så jag gömmer mig bakom tvättmaskinen/torktummlaren. Men mitt
huvve sticker fram där uppe (som Ross huvve gör när han ska skrämma Rachel och
Pheobe i Vänner, ni vet "Unagi"?! :D haha, kollade på det avsnittet igår :P) och han ser
mig. "VAD GÖR DU HÄR??" "ehh.. jag tvättar.. jag bor här" Säger jag lite nervöst! haha.
Han var läskig.. Sen kommer det en drös med folk som ska kolla så att tvättmaskinen
går som den ska. Bland annat farmor var med (som för övrigt var Rachel Ray, haha).
Men då stängde dom av den innan min tvätt var klar och sa att den var trasig..
Så jag fick stå och handtvätta all tvätt..
Tecken på att jag inte ska tvätta idag?? :P

Kommentarer
Postat av: Therese

vilka vi brukar doppa semlor i socker? :O Det var ju dom där små bullarna med vaniljkräm vi brukade doppa i socker!?

2010-02-17 @ 09:18:26
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe.. jag kommer ihåg att vi brukade göra det med semlor också =) iaf. jag! :P

2010-02-17 @ 10:47:19
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

men fy det har då jag aldrig gjort... haha

2010-02-17 @ 12:53:23
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Thilda

Åh, jag blir så sugen när jag ser alla som äter semlor. Men jag HATAR kardemumma. Jag kan inte ens äta vanliga kanelbullar :(

2010-02-19 @ 22:20:05
URL: http://thiidandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0