BUTIKEN STJÄRNAN

I förrgår så tänkte vi göra gomat, samma som på nyår nästan :)
Helstekt fläskfilé fast med klyftisar och goda såser och såklart
vitlöksbröd.
Så jag åkte iväg, men när jag kom fram var det helt mörkt! ÅHH! Vem
stänger klockan tre på trettondan (eller vad det nu heter??). Vad är ens
det för dag? Visste inte ens om att det var nån sån dag då. SKIT! jag som
var så sugen.
Så vi fick fara på Statoil och handla middag =/ Chips och dipp! haha. Plus
lövbiff som vi hade hemma :) MUMS! Men var ändå besviken på att vi inte
fick den middagen vi ville ha från början :P
Vi åt det igår ist. då. Gjorde en liten förrätt också :)

Men iaf. vad händer med Stjärnan? Tycker det bara blir sämre och sämre.
Varje gång jag varit dit nu efter jul har ju allt varit slut. I mjölkdisken ekar
det tomt och det finns knappt nå mjukbröd. 2 sorter ifall man har tur.
Och frukten och grönsakerna ska vi inte ens prata om, vidrigt!

Det finns ju även en Facebookgrupp mot Ica stjärnan. Och folk säger att vi
måste fortsätta handla där så att det blir Ica supermarket ist. för Ica Nära.
Vad spelar det för roll egentligen? Visst det kanske blir lite billigare?! Eller?
Men blir det fräschare? Skulle inte tro det. Då skulle det ha varit fräsch nu också..

Kommentarer
Postat av: Sara

Håller med! Tappar lusten att ens handla där längre :P Man tycker att de lär tjäna hur mycket som helst på att fylla på ofta med fräscha varor?!

2010-01-07 @ 13:53:27
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, jag med. Man måste ju fan kolla datumet på allt innan man köper känns det som. Det gör iaf. jag ända sen jag köpte en vitlökssås som hade gått ut =/ :P

Och jaa, Frukt vill jag köpa, men när man kommer dit blir man ju bara äcklad! :P

2010-01-07 @ 15:14:40
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ja! Blä! Vi slutar handla där ist, så de måste lägga ner och få ny chef!!

2010-01-07 @ 21:44:58
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Kajsa

När jag jobbade i Bergsjö var det jättemycket Gnarpsfolk in och handlade. Och jag förstår dem, det är mycket fräschare där... Så vill ni betala för lite mer bensin, men få mer för pengarna så tipsar jag er om ICA i Bergsjö. Superfräsch butik som vi renoverade för bara några år sedan...

2010-01-07 @ 21:56:01
URL: http://kajsasundin.blogg.se/
Postat av: pelle

Hur skall vi bäst påverka Kent för att han ska sänka priserna,ha en frächare butik,bredare sortiment.Personalen är det inget fel på

2010-01-07 @ 22:20:15
Postat av: Pappa

Prata med Kent, har nån gort det?

2010-01-08 @ 12:09:12
Postat av: Ann-Louise Hult

ja vi är många som pratat med Kent. Även pro Vi har mejlat kundtjanst,Deras svar kan du läsa som äe ett tidigare inlägg.Även miljökontoret har fått en anmalan när smutsen blev för mycket på ventilationstrummorna Och smutsiga frysar.Man känner sig maktlös och då slutar man att handla där.Jag köper inte snacket att vi sviker och att butiken försvinner.Hur kan låta bli att reagera. Alla tips hur vi kan få Kent att låta oss få en mycket bättre butik är guld värt.Eller skiter han bara i oss

2010-01-08 @ 12:23:17
Postat av: Therese

vilken debatt du satt igång Nathalie, ;) haha!

2010-01-08 @ 13:48:00
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej på er alla jag blir så besviken på er som ska klaga och klaga. har ni inget annat att göra??!!Att mjölk med mera tar slut i en matbutik vid jul och mellandagarna är väl inte så konstigt,eftersom det är större åtgång på varorna då.Såg att det fanns en facebookgrupp mot ica stjärnan,ibland kan det kanske finnas fog för lite klagomål men när ni gör sådana påhopp mot en annan människa som ni gör ja då har det gått för långt. läste nånstanns att "Hultmänniskan" hoppades icachefen skulle gå i kk och flytta härifrån VILKET JÄVLA PÅHOPP mot en annan människa säjer jag bara Fy Fan......

2010-01-08 @ 17:07:26
Postat av: Nathalie

Therese: haha, ja jag såg det ! :D



Anonym: Det finns en anledning till att vi klagar. Och det är inte bara vid jul och mellandagarna det är slut på varor. Vill man handla bröd i slutet av veckan är det slut, så har det varit länge. Iaf. när jag skulle ha köpt. Och jag tycker inte frukt och grönsaker är fräscha.



Och vem har jag gjort ett påhopp mot om jag får fråga? Du skriver att "NI har gjort påhopp mot en annan människa." Jag har INTE gjort det kan jag tala om! Jag skriver bara vad jag tycker och har aldrig anklagat EN människa för detta!!! Tycker inte du ska anklaga mig för saker jag ej gjort !

2010-01-08 @ 17:18:09
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

men om man vet att det kommer gå åt då, kan man inte köpa in mer så det räcker då?

2010-01-08 @ 17:27:41
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

men nathalie, "anonym" skrev ju aldrig att du hade hoppat på en människa ;)

2010-01-08 @ 17:43:14
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

jo.. "ibland kan det kanske finnas fog för lite klagomål men när NI gör sådana påhopp mot en annan människa som NI gör "

2010-01-08 @ 17:55:17
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Ann-Louise Hult

Det är jag som är Hult. För mig har det inget värde för är det något jag föraktar det är när man inte vågar stå för vad man tycker. Vi försöker att få det bättre och särskilt för de små hushållen. Men inlägget du har gjort är ett lågvattenmärke.Jag har aldrig sagt att jag vill att han ska gå i kk. Så stor är jag inte Om han ska lyckas beror det enbart på honom. Försök att ha lite civilkurage och sluta med att vara anonym.Och håll dig för god för fula påhopp

Kram Hultmänniskan

2010-01-08 @ 18:16:46
Postat av: Linda

ja jag håller med dig helt å hållet.. Stjärnan blir bara sämre och sämre,

När jag var dit när jag fyllde år (8:e december) då hade dom groddar där som det var detta datum på : 25 november!!!!!!! Fy fan vad vidrig,, herre gud. dom har ju så mycket personal,men det är tammetusan ingen som ORKAR göra någonting verkar det som.. Blää det är vidrigt. och jag var dit igår och hade dom nå limpa/bröd eller? nee..

Men det hade man ju kunnat räknat ut.. Världelös Affär,!!! den borde bli bättre annars blir det nog ingen som handlar där längre!!

2010-01-08 @ 20:00:32
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Therese

ja "ni" inte "du" :)

2010-01-08 @ 20:11:53
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Linda: precis, ingen ide att åka och köpa bröd i slutet av veckan, för det finns inget och det som finns är gammalt eller går ut om nån dag.

Simone hade ju sett GRÖNA muffins också, av mögel! Det är fan äckligt!!!! Man kan ju bli sjuk!



Therese: Ja, Men NI! Om hon säger NI till mig så menar hon/han väl mig också?! :P eller?

2010-01-08 @ 21:28:21
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: kulturella

i min mat källare , frös både varm vattnet. å kallvattnet, men nu är det bra...godnatt. nu njuter jag....tur man är hemma. ella......

2010-01-08 @ 21:32:07
Postat av: Therese

nja den kanske menade dom som hade skrivit i kommentarerna bara :)

2010-01-09 @ 00:24:51
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Men "anonym", håll käft. Du kan ju fan inte ha handlat på stjärnan någon gång du! Mögligt bröd, frukt och grönsaker - inte OK! Och, hmmm, ja, jag undrade förr om ica tex. i harmånger fick slut på tex gröt i juletiderna, som stjärnan, men icke! Där fanns det!

2010-01-09 @ 18:52:07
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: pelle

Jag tycker synd om personalen,en dag var jag in på lagret för att söka kent där var 12 grader.Nere i källaren,kulturstjärnan där jag går och tränar var det 13 grader,man får alltid höra att det är slut på pellets eller fel på pannorna.Jag tror att han inte bryr sig.

2010-01-09 @ 19:37:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0