SPONTANT !

I fredags så åkte jag, Pär, Therese och Andreas till Birsta för att handla
lite :) Och vet ni vad jag gjorde? :D
Jag köpte slalomskidor! :D haha. Jag har aldrig åkt i hela mitt liv, men ändå
tar jag mig till att köpa :P Jag ska lära mig!

Det började på torsdan, (tror jag) då Therese sa att hon skulle vilja åka till
fjällen. Då sa jag det till Pär sedan. Efter det började vi kolla runt på skidor
på nätet.. För jag måste ju lära mig åka innan det blir fjälls (fast vi har ju inte
bestämt att vi ska åka, men utifall. Sen är det ju roligt att ha nått att göra på
vintrarna också :P)
Först kollade vi på sportaffärerna, men det var lite dyrt tycker jag. Så jag började
kolla på blocker efter begagnade. Men det var ju bara skit tycker jag :P
Gammelskidor.. 
Fast jag hade inga planer på att köpa några då, utan jag kollade lite bara. Tänkte
att jag skulle prova åka nån gång innan jag köper mig ett par.
Men jag blev bara mer och mer sugen och efter alla "fast det är ju bättre med ett
par egna och nya, så man får riktiga grejer på engång" blev jag fast! haha.

Vi for först på Stadium, men där hade dom nästan inget och inga paketerbjudanden.
Bara skidor + bindningar. Men då måste man ju köpa med stavar och pjäxor också.
Åkte på Team Sportia, men det var nästan lika dåligt där. Fanns paket men bara med
skidor + bindningar. Eller det fanns ett paket med skidor + bindningar + pjäxor för
3800. Men då måsta jag ta dom pjäxor som hörde till, och det fanns inga många
storlekar kvar. Plus att jag då måste köpa stavar till så det skulle säkert landa på 4000.
Så vi åkte på sista affären Intersport. Killarna sprang iväg på telia och Therese och
jag gick dit.
Och där hittade vi det perfekta paketet! :P Skidor + bindningar + pjäxpr + stavar för
3300. (åsså hade jag presentkort på birsta city på 300 kr så egentligen blev det 3000 :P)
Och skidorna var väldigt snygg också! Riktigt bra pris faktiskt, tycker jag. För på dom andra
affärerna så fick man bara skidor + bindningar för det priset. Då måste man ju köpa stavar
och pjäxor med, som kostar nästan lika mycket som ett par skidor!! Så bra pris tycker jag ;)
Så jag började prova lite pjäxor.

Haha, när jag provade ett par och sa att dom var liiiite trång i tårna "Men du tar inte på
dom rätt" Sen tar han tag i foten på mig och smäller ner den i backen! hahaha!
Det var lite roligt :P

jag slog till! :)
Dock fanns inte dom stavar som jag ville ha i rätt längd =( (ett par vita) så det fick bli
ett par svarta ist :) Lika bra det.
Även Päran kom hem med en Snowboard! :D Skitsnygg dessutom! Han kan ju åka, så det
var ju inte lika som för mig! haha. Och när han kom hem började han bända och böja
brädan. "Men vad gööööör du?? Den går aav!!" hahaha! Men han vet nog vad han pysslar
med ;)

Så nu får ni se upp i backen! haha, blir väl störtlopp första gången kan jag tänka mig.
Men får börja i barnbacken och jobba mig uppåt! haha, Therese har gått med på att vara
min personliga tränare. Hoppas hon har tålamod!
Men allvarligt, hur svårt ska det vara?? :P Visst, det är säkert svårare än vad det ser ut.
Men dom flesta brukar ju lära sig på första gången dom åker, av vad jag hört iaf :)
men vi får väl se hur det går!

Tog lite bilder men dom vart ju inge bra, men tog några från nätet också :) Asfina tycker jag
iaf. Och än har jag inte ångrat mig!


(vet att färgerna ser lite olika ut, men det är mer som första bliden :P Som ni ser nedan,
det är min bild, resten tog jag från nätet.)


Pjäxorna :)


Kommentarer
Postat av: Sara

Jättefina! :) Det är lätt som en plätt att lära sig åka. Jag åkte i barnbacken EN gång och ville sedan högre upp direkt! Dessutom är det mycket lättare att få till svängarna i de branta backarna.

Lycka till, det är skitkul! :)

2010-01-10 @ 13:32:40
URL: http://sfernstrom.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Okej, vad bra! :) Nu känns det lite bättre, haha! hoppas det är lika för mig också då! ;) Tack, ett lycka till kan nog behövas! hahaha!

2010-01-10 @ 13:54:03
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Ooo, fina! Å, jag måste också köpa mig ett par egna! =)

2010-01-10 @ 17:47:30
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaa, gör det så kan vi åka tillsammans allihopa! :D

2010-01-10 @ 18:16:10
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

...JA till fjällen!!! ;D

2010-01-10 @ 18:55:43
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Denise

ååå vilka fina!! fan jag måste köpa mig ett par jag med....

2010-01-10 @ 19:17:49
URL: http://deniseiden.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Therese: haha, ja det skulle vara kul! =)



Denise: Ja, gör det! :D

2010-01-10 @ 19:24:56
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Å ja! Jag vill!!!! Ska kanske upp till Tess någongång och där kan man ju testa skidor innan man köper så isf köper jag nog ett par =)

2010-01-12 @ 11:33:27
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Jaa, gör det! :D

2010-01-13 @ 08:41:57
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0