FLY, FLY AWAY!

Nu har även jag kommit i en bloggtorka, som dom flesta andra :P
Men en liten update ska jag väl försöka få ihop då ;)

Midsommar började med att jag skulle åka ner till Momma och Moffan och
hjälpa till. Men hon hade bra koll på läget så fanns inte så mycket att hjälpa
till med :P Men trevligt ändå!
Åt god mat och skrattade ihjäl oss åt en kattunge Rebecca hade! hahaha.
Helt sjuk var den, världens minsta katt som morrar och attackerar en ifall
man rör hans mat! haha :)

Sedan rörde jag mig mot kajen, där det var uppdukat på flotten :) Började med
att skjutsa upp Mia & Lisa för att göra sig i ordning. Vi gjorde lite kransar också och
rätt som det var börjar det spöregna, så vi får flytta oss in ist :)
Blev lite stressigt där på slutet för det tog längre tid än jag trott, och jag vela ju också
börja dricka lite ;) Så efter många om och men så var vi påväg ner.
Vi blev kvar där hela kvällen sedan, och det var trevligt :)

Dagen efter åt jag hos mamma och pappa först. Gött! Var ner på dagen för att hämta
bilen och det bara vattnades i munnen på mig när mamma höll på göra i ordning mat :)
Efter det så vart det bara trök ett tag. Grabbarna var nere vid flotten då igen så jag
och mia åkte dit vi med. Skulle ut och grilla på nån strand. Och jag är lika nervös som alltid.
Speciellt när båten höll på välta, haha. Fyyyy! Åkte till Mellanfjärn, för det var nån som
kom på det?!?! :P Men åkte tillbaka igen när vi inte hittade nått ställe att grilla på.
Påväg hem får våran båt slut på bensin (jag åkte med tommy & mia och päran hade sin båt
med några folk i ) så vi får lift av Päran. Men han hade inte heller så mycket bensin och
den drog så mycket när man måsta dra en annan båt. Så Mia och jag flyttade över till
Pärans båt sedan lämnade vi resten på havet! haha. Men Pär åkte och hämta dom med
vattenskotern sedan. Vart en eller två korvar grillad sedan åkte vi hem. Lugn och skön kväll :)

På söndagen åkte jag och Päran och åt hos momma och moffan först. Gött! Jag trodde att jag
hade börjat tycka lax var äckligt, men sedan när man äter mommas är man fast igen! :D
Tog vattenskotern dit, KUL! :) Fast jag kommer nog ramla av en par gånger i sommar, haha :)
Men det gör ju inte så mycket, bara det är varmt i vattnet. Fick en par duschar då också :P
Sedan åkte vi till lillstranden och la oss en sväng, även Mia och Tommy kom efter ett tag.
Häääääärligt!

Ja, det var min midsommar helg det! Nått mer är väl inte värt att berätta :P

Förutom att Therese frågade om jag ville följa med och flyga på lördag. Detta meddelande får
jag på msn:
"fan kan inte du följa med mig och flyga på lördag???"
haha. Det första jag tänkte var att hon skrev i sömnen eller nått?! hahaha :P Men hon ska ta
flygfoto över bilträffen och då ville hon ha sällskap, så visst ställer jag upp.
Det blir nog kul, även fast jag är hur nervös som helst :P Jag har aldrig suttit i ett plan. Och
lite höjdrädd är jag ju :P Men men, det går nog bra :)

På fredag ska jag och Therese sitta och starta tipsrundan alla ska på. Sedan på lördan ska jag
sitta i inträde med mamma och pappa en sväng innan vi flyger iväg :P Typiskt att det var just
på lördan då. Då det kommer som mest folk och det är stressigt i inträde. Förra året kunde man
ju knappt tänka för det kom folk från alla håll och barnen ska ha en färg på banden och vuxna en
och bilarna ska ha nån lapp och vissa ska ha matbiljetter osv osvosv :P
Men det ser ut som att dom får finväder ännu ett år! Vilken tur!

Adios!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0