UNDERBART!

Gud vilket underbart väder det är ute nu :) Ändå sitter jag inne, haha.
Men man kan njuta av det inomhus också tycker jag ;)
Många har ju sagt att det skulle bli snö i helgen, men vart har dom fått det
ifrån?! Alla vädersidor jag kollat på har då inte visat det iaf.
Jag tror inte det kommer komma så mycket mer snö denna vinter :) Dessa
ord kommer jag väl säkert få äta upp, men jag tror faktiskt inte det.
Säkert kommer det komma lite mer snö, men inte så det märks skulle jag
tro :) Och hoppas det inte gör det heller!

Känns så vårigt idag :) Bara vägar, solen skiner, inte så överdrivet kallt och
det droppar från taken. Härligt!!
Snön brukar alltid ha smält bort tills jag fyller år (13 maj) och jag börjar tro att
det kan bli så i år också :) Förut har jag trott att det skulle ligga kvar längre.
Men men, vi får väl se! Kan ju lika gärna snöa då också ifall man har otur :P

Therese och jag åkte ner till fjärn idag och hälsade på lite :) Lekte lite med katterna
som vanligt! Dom är ju såå go! Jag vill ha en!! :) Dock är det rätt skönt att slippa allt
katthår! Sa det till mamma förut att jag visste inte om jag ville ha nån katt egentligen
för det blir hår överallt! Men då la mamma till att dom har ju faktiskt fem stycken katter
också :P Så då blir det väl lite mer hår! Sant! :) Men ska jag ha ska jag ha två! Så dom
har någon att leka med :)

När jag kom hem var det bastu här. Luktade tillochmed bränt! :P Eller rök luktade
det faktiskt?!!? Men nu står fönstren öppen och vädrar. När solen ligger på här hela dagarna
blir det så jädra varmt alltså! 29 grader var det nu när jag kom hem. På sommrarna är
det ännu värre, då det kan vara varmare ute än inne, och solen ligger på. Då spelar det inte
så stor roll hur mycket man öppnar fönster och dörr, det blir bastu ändå :P
Men men.. Vi slipper frysa iaf! haha :P
Mamma trodde att det kanske var därför blommorna dör hela tiden också, för att det är så
varmt här inne. Torr luft liksom.. Ja, jag har då ingen annan förklaring?! För nu håller
blommora jag köpte sist på att dö också?! Fattar inte vad som är fel.. Men nu har dom fått
lite växtnäring iaf. Men inte tror jag det hjälper. Dock ska vi in till stan nästa vecka igen
så jag får väl köpa nya igen då! haha :) Kostade ju bara 25 kr. Det är ju ingenting! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0