WANDA JACKSON

Åh herregud säger jag bara! :) Wanda Jackson var det ju och jädrans
vad bra hon är! Och jädrans vad många låtar det var som man kännde
igen
med henne. Jag ville ju ha "Tweedle Dee" men även 13 andra låtar
fick följa med till min spellista! haha.
Och för varje låt så kom en ny minnesbild, från när man följde med på
cruisingar/bilträffar när man var liten..
Kommer ihåg en gång när vi skulle åka och äta nånstans?! Och då önskade
jag att vi skulle åka en bit till så jag bara fick lyssna klart på låten :) För
jag trodde att jag skulle "missa" den ifall pappa stängde av bilen, typ som
radio.. Men den fortsatte ju sedan när vi åkte hem :P

Det var en låt som jag började småskratta lite till när jag hörde den. För
Therese och jag brukade jämt sitta och fula oss till den låten. "Rip it up"
och just bara för att jag ville "visa" den låten då, så finns den inte på Youtube.
Så ni får kolla upp den på Spotify om ni vill höra :) Det var iaf. en "gubbe"
som sjöng "bubububu" mellan det hon sjöng, så det var det man satt och "sjöng"
med i, för det var det enda man kunde.. haha :)

Men kan bjuda på några andra godingar av henne iaf. Bland annat den RIKTIGA
Tweedle dee! :)



Jaa, skulle kunna lägga in måånga fler bra låtar, men orkar inte. Ni får lyssna själva ifall
ni är intresserad! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0