HUR TÄNKER DOM ??

Jag hörde för ett tag sen att det ska komma en ny regel den
första december.
Att om man är invandrare så får man sextusennånting i nå bidrag.
Medans en svensk bara får tretusennånting. Och om svensken har
extrajobb eller någon inkomst så dras det av på bidraget. Men inte
för invandraren ?! För att dom lättare ska få jobb. JAHA ? Men vi då?
Vi svenskar som inte har nått jobb? Vad blir kvar till oss?
Så då får dom mer pengar och jobb medans vi får mindre pengar och
inga jobb (i värsta fall)

Är det inte bättre att vi som faktiskt bor i sverige får jobb först ?
Istället för att ta in mer folk så det blir fler som blir arbetslösa?
Man kan inte ta in hur många folk som helst, så är det bara. Och nu
kommer nog fler vilja flytta hit pga. detta.


Det var en tjej som sökte en utbildning, till Undersköterska eller vad
det nu var. Då hon ringde och hörde ifall hon kommit in så fick hon till
svar att hon var reserv och att invandrare går före. ???
Hade hon ist. fått till svar att svenskar gick före så skulle det ju vara
rasism, diskriminering osv osv. Tycker ni inte ?

Jag är inte rasist överhuvudtaget
, och har alltid "försvarat" när folk sagt
att Sverige tar in för många invandrare. Men nu börjar det gå för långt!
Ska dom fortsätta med dessa dumheter så kommer nog fler människor
bli rasister och Sverigedemokraterna kommer garanterat få måånga fler
röster i nästa val.


(Detta är tredje gången jag skriver detta inlägg. Har bara blivit fel innan.
så jag vet inte om det kanske inte är meningen att jag ska skriva detta! haha)

Kommentarer
Postat av: Thilda Andersson

Det är ju helt sjukt vart sverige är påväg! Det va den dummaste jävla regel jag någonsin har hört.

2010-11-18 @ 15:38:43
URL: http://thildakarolina.bloggplatsen.se/
Postat av: Linda

Jag håller med dig helt och hållet.

Jag tycker att VI SVENSKAR som BOR i sverige ska ju få gå före osv osv.. och inte invandrare!



Jag är inte heller rasist eller något sånt, men är det så omöjligt å bli det när alla invandrare får våra jobb, och alla pengar,, alla invandrare åker fina bilar, har mycket smycken på sig osv osv..

Medans vi svenskar, har knappt råd att handla till hela familjen... (typ)



Ne fy fan.! det borde bli en ändring på detta tycker jag!

2010-11-20 @ 10:24:24
URL: http://lindawik.blogg.se/
Postat av: Johan

Hej Nathalie :)

Jag håller verkligen med din åsikt, och det är starkt och bra av dig att stå för det!

Skulle du vara intresserad av en chans att få två trisslotter? Jag arbetar med en sajt som vill öka kunskap om säkerhet på nätet och hur man skyddar sin integritet online, vilket är nödvändig kunskap nuförtiden. För att veta hur du får lotten, gå in på http://www.mjukvara.se/blogg/gratis-lott/ och gå gärna igenom resten av hemsidan :)

Tack på förhand.

Vi hörs,

Johan.

2010-11-22 @ 19:08:18
URL: http://www.mjukvara.se
Postat av: anna källman

haha :D Jag håller också med!!

2010-11-25 @ 14:00:14
URL: http://aaka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0