SKRUBBA, SKRUBBA, SKRUBBA

Idag blev vi ledig. Igen. Vet inte hur det blir med denna utbildning nu.
Några på arbetsförmedlingen skulle träffas igår och bestämma om den
skulle fortsätta eller inte. Eftersom det varit så dålig information osv osv..
Men jag kommer bli så ARG om dom lägger ner den!! Jag SKA ha den
utbildning jag blivit lovad! Jag SKA! Annars har jag slösat bort 2 månader
på ingenting!? Då hade jag kunnat ha praktik nu och kanske fått extrajobb
i jul, men näe. Ist. har man slösat bort tiden och inte ens lärt sig något!
Kommer bli så förbannad om dom lägger ner utbildningen!
Plus att jag har räknat med att få dom pengar jag får nu, (får ju liiite extra
när man får reseersättning) och det behövs nu när vi ska flytta och allt!
Dom som tycker utbildningen är så värdelös och inte vill gå den kan väl
hoppa av då? Och dom som vill gå den kan väl få gå klart ?? Det är ju
bara 8 eller 9 veckor kvar innan det blir praktik?!

Aja.. Har iaf. spenderat min dag på att städa. Nästan bara spisen! .
Har torkat ur där plåtarna ligger och skrubbat plåtarna. Och det var inte
så lätt som det låter. Jag har aldrig gjort rent dom där plåtarna. Utan jag
slänger bara på bakplåtspapper varje gång jag ska ha dom :P Så det är
(var) ju en helt del intorkat skit på dom. Efter 2 plåtar gav jag upp! Mina
händer är förstörd av svintoskrubbning! haha ;) Så en är fortfarande lortig,
men få ta den en annan dag.
även spisplattorna har fått sig en omgång. Där var det också massa skit :P
Och även där gav jag upp efter 2 plattor, eller skrubbade dom andra också
men inte lika noga.
Det kommer bli jobbigare än jag trott att städa ur denna lägenhet! :P Fick
en "broschyr" igår med tips på vad man ska städa. Och en "Checklista" :P
Så det är ju bra att börja i förväg och städa bort det värsta.

Jag som skulle sova ut idag, kunde inte somna om efter att Pär åkt på jobbet.
Försökte, men gav upp vid 6.
Har nämligen varit obeskrivligt trött hela veckan. När jag kommit hem har jag
varit helt slut! Somnat framför teven nästan varje kväll. Usch, jobbigt :P


Tycker vädret är lite konstigt idag också! :P Ena sekunden snöar det, andra inte,
sen snö igen och sen ser det ut som lite regn, sen STORA snöflingor och nu inget
alls!? :P
Men mysigt med snön iaf. Synd bara att jag inte "hann" städa på balkongen innan
snön kom, som jag tänkte göra. Men men! Det får väl gå ändå. Kan ju springa på
taket mellan balkongerna, för det ska väl ändå dit! haha ;) Så slipper jag ta in det
menar jag :) Vi ska ju flytta till lägenheten här bredvid, om det är någon som missat
det :)

Näe, dags att försöka skrubba lite mer kanske.. spisplattorna iaf. Plåten orkar jag inte
med! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0