MEN FÖR FAAN!!

Igår när jag åkte in var det en helevets snörök.
Speciellt eftersom jag hamnade bakom en stor jävla
lastbil :P En lastbil som hade andra lastbilar på släpet ;)
Så det var inte så roligt att köra då. Kunde ju inte köra om
heller när jag inte såg ett smack!
Men men, kom fram i tid ändå (gick inte så sakta). Och dagen
var bra, den gick fort och det var skoj! Fick precis upp alla
varor innan jag skulle sluta. Tummen upp!
Sen ringde kund efter kund och sa att dom inte kunde hämta
kläder dom hängt undan, på grund av vädret. "Busväder".

Så när jag ska hem och går ut möts jag verkligen av storm! haha.
Såg lite lustigt ut när det blåste SKITMYCKET och snön bara flög och
det sprang människor överallt! haha.
Men jag kom iväg och tänkte att det var väl inte så illa. MEN.. MEN!!!
Då kommer jag till max ungefär och blir stående i kö.. Tänkte inte
så mycket på det då, lyssnade på "Chans till romans" på radion :P
"ja får väl stå här ett tag då, är väl bara mycket trafik kanske" Jo tjena!
2 timmar senare hade vi nog inte rört oss en km heller. AAAAAAHH!
Alltså jag höll på få nå psykfel!! Jag var så otroligt TRÖTT och less
jag vet inte vad! Och ännu mer irriterad blev jag när bilarna åt andra
hållet åkte på som vanligt. MEN VI DÅ?? MAAH! Hade ju varit en olycka
mellan en buss och en lastbil.
 Tänkte "Skönt att jag inte är pinknödig iaf." Så då började jag ju tänka
på det och tillslut blev jag ju pinknödig! haha.
Många bilar vände om, tog väl en annan väg antar jag. Går ju att åka
genom matfors har jag hört :P Men hade jag provat mig på den vägen
hade jag väl inte kommit hem alls (=jag hade kört vilse)
Men tillslut, TILLSLUT, efter alla "hopp" man fick när kön rörde sig 2 meter
framåt, så var vi på väg. Lite mer än två timmar satt jag där. Jag var
inte hemma förrens klockan nio.

Så jag skyndade på pizzan och köpte mat, dom stänger ju nio, men
hann precis som tur var!
Sen skulle jag hem och in på parkeringen. Möts av en vägg av snö nästan.
Vet inte vart jag ska ta mig in på själva bankens parkering. Äh! Jag tar
sats tänkte jag! Och bra gick ju det, innan jag skulle in på min parkering.
Då sitter jag fast! :P Kommer liksom inte fram till stolpen.(motorvärmaren)
Backar och försöker, men NEJ! BLÄÄÄÄ! Lämnar bilen och går in och äter.
Sedan sa Pär att jag skulle ställa den ute på bankens parkering ist. Annars
kommer jag väl inte ut i morron (idag). Så jag ska försöka komma ut igen.
MEN NEEEEJ! Jag sitter ju fast! MAAH! Jag får nå fel och ORKAR INTE! Går
in och ställer klockan tidigare morronen efter så får jag ta det då på morron.
Men Päran var snäll och gick ut och lyckades få lös bilen, tack och bock! :)
Nu håller vi bara tummarna att den startar utan motorvärmare :P Men gör
den inte det får jag väl investera i ett nytt batteri.. suck! :P

Näe, nu jävlar vill jag inte ha nå mer snö!
Ni förstår inte hur frustrerad jag var när jag satt i den där kön! Och då var
det nog folk som suttit längre, eftersom olyckan hade hänt vid 17 och jag
slutar 18.
Jag var grinfärdig! Så otroligt irriterad och trött, trodde allvarligt att jag skulle
somna. Tänkte "vad händer om vi sitter i flera timmar till" Aldrig att jag hade
kunnat hålla mig vaken så länge. Näe hoppas jag aldrig mer behöver sitta i en
sån kö! :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0