HUR FUNGERAR DET EGENTLIGEN ?

Igår åkte jag och mamma till Birsta en sväng. Jag skulle till optikern
kl. 15, så då passade vi på att ta en liten shoppingrunda samtidigt.
Började med fika på IKEA. Och jag som alltid pratar gott om IKEAs
fika blev besviken på dom igår! haha ;) Jag tycker nämligen inte att
coca cola ska vara genomskinlig, och heller inte smaka enbart vatten.
Blä! :P haha!
Ja, sen blev vi kvar där ett tag. Skulle köpa ramar åt Therese men blev
mycket mer än så.
- Ska vi ta en vagn?
- JA!!
haha :) Hittade lite smått och gott, som alltid slinker ner. Köpte bla. två
tavelhyllor som jag ska ha i köket. Är så tomt där på väggen tycker jag.
Åsså köpte jag lite grejer att ha där, fina vitprickiga ljus (gul & rosa) och
så köpte jag två vita ramar och en var till ett kort jag fick av Therese på
Mejja :) Och sen hittade jag nå svartvita bilder på "fyndhörnan" som får
vara i den andra. Det blir nog bra.
Men det är ju betongvägg i köket, och det kan inte jag få upp nån hylla på,
så det får Päran fixa sedan :)

Gick på lite affärer med, blev väl ett annat smått och gott! Får jämt ångest
när jag handlar mycket! :P Köpte iaf. en skjorta med linneärmar och med
knytning i midjan som passar perfekt till min outfit till Mid Sweden Nat's! haha ;)
Lite kortare modell åsså ska jag ha dom höga shortsen jag köpte förut till :)
Blir bra re!


Såhär ser den ut, fast min är vit :)


Sen var det dags för synundersökningen då. Hatar det egentligen för jag
måste blunda med det ögat dom täcker för för annars blir det fel, jag ser
inte riktigt med bara det ögat som är "framme", haha! Kan inte förklara.
Alltså jag ser ju med det andra ögat också, även fast dom täckt över det, så
det stör liksom när man ska kolla med det andra. aja!
Var där för att fixa linser och HERREGUUUUUUUUUD!!!!!!! Trodde jag skulle få
nå fel när jag skulle lära mig att häva i dom, för TRO MIG, det är inte så lätt
som det ser ut! haha. För det första så börjar man (jag) blinka av ren reflex
och när den väl är inne så rinner det i hela ögat! haha. Fyy! Ja, efter MÅNGA
om och men så var dom i. Då skulle jag lära mig ta ut dom också, lite lättare,
bara att nypa tag i dom liksom. Men sen skulle dom ju i igen, för jag ville ha i
dom när jag gick därifrån. MAAAH! Man får ju nå fel för fan! haha! Svårt!
Dock gick det lättare idag. Har fått några stycken daglinser som jag ska prova
på då. Sen ska jag tillbaka på måndag.
Men jävlar vad SKUMT det känns att se bra utan glasögon! haha :) Och känns
skitkonstigt att kunna se sig själv klart från långt håll utan glasögon, knappt så
jag känner igen mig själv ! hahahaha! Är ju van nu vid glasögonen då jag har
dom varje dag. Och det känns lite naket faktiskt, men BRA! :)
Funderar på att köpa ett par nya glasögon också, men får se hur dyrt det blir
med linserna nu först, plus undersökningen. Trodde jag hade fått sämre syn också
för jag tycker jag ser lite sämre nu med glasögonen. Men det var bara nån liten liten
skillnad så han tyckte inte det var värt att byta, ifall jag inte ville ha nya glasögon då.

Kan inte riktigt förstå hur dom gör med glaset för att få en människa att se
bättre?! Hur går det till? Sånt här kan jag tänka på i evigheter! Och får aldrig
nått svar.. Och nu linser, ännu värre! hahaha. Hur fungerar det egentligen!
Fränt ändå ;)

Näe, nu ska jag börja med maten!

Kommentarer
Postat av: Simone

Hitta du shortsen nu då :)

2011-05-12 @ 15:52:23
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe :( Hittade dom inte. Men fanns det i "jeansfärg" också? Isf. såg jag dom iaf :P Men inga svarta. Köpte en väska ist. ;P haha

2011-05-12 @ 16:07:24
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Simone

Mm, jag tror det. Fast det finns ju så många olika modeller jeansshorts! ;)

2011-05-12 @ 18:03:50
URL: http://simoned.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Ja, fast dom har jag inte sett förut (eller inte sett i birsta kanske jag ska säga :P) åsså var det knappar hela vägen upp :)

2011-05-12 @ 20:45:15
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: fd klasskamrat

hihi, de lörde vi ju oss på fysiken ;) Men brytningen i ögat att det blev för kort och för lång beroende om man vart lång/närsynt ;)

2011-05-13 @ 17:25:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0