FÖRSTA ADVENT

Igår när jag vaknade kollade jag facebook (som vanligt i telefonen,
använder nästan aldrig datorn nu för tiden?!) och alla skrev att det snöade.
Så jag blev som ett litet barn och flög upp ur sängen och kollade ut..
Nääe, ingen snö! Suck! Besviken! :P

När jag sedan for och jobbade så började det snöa liiiiiite. Flög några flingor,
men det var inte mycket.. Dock blev det mer och mer ju närmare sundsvall
jag kom :) Mysigt!
Sen när jag kom ut när jag slutat var bilarna täckt av snö. "Nu börjas det"
tänkte jag.. Leta fram sopen och börja sopa av.. Blötsnö!! Jag gör inte misstaget
att ha snön kvar på taket längre! haha :) Aja.. snö i skorna, blöt i fötterna,
kall om händerna... usch! Dags att börja köra lugnt nu också. Fick sladd på
parkeringen det första jag gjorde. haha, men jag tycker det bara är kul när
man vet hur man ska häva sladden! Sitter och fnittrar lite för mig själv! haha :)
Men sen på E4 var det spårigt och jävligt. Trodde verkligen att jag skulle fastna
i nån bilkö, är ju alltid nån idiot som ska köra fortare än den har kunskaper till.
Men icke! :) Det var så mysigt att åka hem! Som jag sa till Pär när vi åkte på
ica "Ååååhh! Det är som att åka i ett litet vinterland!!" hahaha :)


Älskar våran adventsljusstake! Sen får ni fantisera om en ljusstake i fönstret, tog
bilden innan jag tog fram dom :)


På ica köpte vi en julskinka! :) (på onsdag ska vi äta julbord. Jag jobbar ju till
åtta nu både mån och tis.) Tände första ljuset och plockade fram ljusstakarna.
Såå mysigt! Så fort ljusstakarna kom fram svämmade mina julkänslor över!
Ååh, så mysigt!!


En jobbig sak måste jag också berätta. Igår på jobbet var det 5 halsband som
trasslat ihop sig. Och med trasslat ihop sig menar jag att det var en stor knut
av allt. Bör också säga att varje halsband hade 3 kedjor.. småkedjor!
Så där stog jag och försökte trassla upp detta helvete. Ja, efter lite mer än en
timme så var jag klar (det var lugnt i butiken, därför vi hade tid att göra sånt
pill :P och nån ska ju ändå stå i proven). Hängde upp dom fint och sedan satte
jag ner lite smycken som skulle på rean. Sen skulle jag gå och hänga ut halsbanden.
Då tappar jag dom på golvet.........................................................................!
Då var allt i en stor knut IGEN! ÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHHHHHHHH!!!! Jag höll nästan
på att sätta mig ner och grina! Fy fan!
Hur kan det bli en stor knut av att bara tappa dom i golvet undrar ni kanske? Ja,
det undrar fan jag också.. Kan ju säga att kedjorna var minismå och det var en
kanin på ena som trasslade in sig i ALLT! Satan!!
Fick hjälp av Camilla och det tog väl säkert en timme till innan det var uttrasslat.
Men nu hänger dom fint iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0