TIPS!

Nu blir det mobilbloggning, så får väl se hur inlägget ser ut sedan :)

Tänkte iaf tipsa om en sak! Jag vet att det är många som har problem
med bananflugor. Vi är en av dom! Varje år flyr dom in till köket, varför
vet jag inte!

Har provat med allt! Städat ur skafferi/kylskåp, torkat ur varenda litet
skåp! Speciellt under diskbänken, men dom är kvar ändå!

Då fick jag ett tips av mamma; ställ en kopp/ett glas med äppelcidervinäger,
en skvätt diskmedel och lite lite vatten, på diskbänken! Då ska ni se att dom
flyger dit och dör! :)

Det kan ju lukta lite surt i början men det är helt klart värt det när flugorna försvinner!

Det verkar vara viktigt att ha i diskmedel! För innan hävde jag bara i
vinäger och en bit frukt (mamma hade även en bit frukt i, men det funkar
lika bra utan har jag märkt :) ). Då landade dom bara på kanten av glaset
och satt där, dom flög inte ner! Så när man kom i närheten så flög dom ju
iväg igen!

Testa! Det funkar faktiskt! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0