TOMTEN JAG VILL HA EN RIKTIG JUL..

..en sån som man har, när man är liten.

Jag känner mig som ett litet barn nu. Jag längtar så mycket till julen så
det är inte klokt. Igår när jag städade undan så spelade jag julmusik,
åsså slängde jag resterna av Janssons frestelse som Päran åt dan innan.
Det är en julmaträtt för mig, så den lukten plus julmusik gjorde ju att
julkänslorna kom fram :)

Igår sa jag till och med att jag längtar tills snön kommer! Det är ju så
mysigt när det börjar närma sig första advent och första snön kommer.

Jag tror faktiskt jag ska ge mig på att göra ett pepparkakshus i år också.
Har ju hjälpt Therese med sitt dom senaste åren, men aldrig gjort nått åt
mig själv. Mest för att det är sånt krångel och nått går alltid sönder eller
jävlas :P Men har suttit och kollat på massa bakbloggar och dom gör ju så
fina, dekorerar så fint :) Så jag tror jag ska prova i år!



Tror det kommer bli mycket bak detta år. Bland annat till korgarna vi brukar
ge bort. Brukar ju annars köpa saker, men tror det blir mer egenbak i år :)
Det är ju roligare att få också!

Skulle ha tagit en promenad genom Pärans skog och kollat ut en gran också.
Innan snön kommer så man slipper vara genomblöt av svett innan man
hittat den perfekta granen :P Så är det bara att åka och hämta den när tiden
är inne ;)

Aja.. Ni kommer nog få flera sånna här inlägg innan julen är här! Love it!!
Såg att det kommit en ny Aladdin ask också. Med mörk choklad :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

På Torsdag är det bara en månad till första advent! Har redan börjat fuska med lite julmust, med pepparkakor, glögg och julmusik! LÄNGTAR! :)

2011-10-25 @ 13:43:36
Postat av: Nathalie

Anonym? :P : Åhh, det låter som så lite tid med en månad! 4 veckor, sedan åker tomtarna fram ;) Har också tjuvstartat med julmust och julmusik :)

2011-10-25 @ 13:57:56
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

det var väl bara mörk choklad i den förra aladdinasken oxå nästan? har dom bara gjort en ny förpackning eller finns det 2 aladdin nu eller? bara gort nytt va?



jag längtar oxå lite :) fast inte så mkt så julmusiken har åkt på men det dröjer nog inte länge :P



men förra året hade vi ju nästan bara hembakt oxå! var ju bara nå hårdbröd vi hade köpt...

2011-10-25 @ 16:39:25
URL: http://theresesilen.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Näe, i den gamla så var det väl blandat :) kanske inte är samma sorter i den här? Ingen aning?!



Jag längtar tills alla klappar är köpt och man kan hitta på rim :D



Hmm.. Jaha, jag kommer nästan inte ihåg vad vi hade i dom förra året :P

2011-10-25 @ 16:48:33
URL: http://nathaliesilen.blogg.se/
Postat av: Therese

nä det var kanske 2 ljusa sen var allt mörkt!

2011-10-26 @ 08:22:10
URL: http://theresesilen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0