SKÖT DU DITT..

En sak jag stör mig så fruktansvärt på är när folk verkar tro att dom
är så mycket bättre än en annan. Att det den gör är rätt och det andra
gör är fel. Alla lever vi olika liv..

Att folk klagar på vad vissa väljer att göra på helgerna blir jag inte klok
på. Det skadar väl ingen annan än en själv ifall man väljer att dricka öl
och åka på krogen t.ex? Vad är det att klaga på?
Jag blir så irriterad. Får man inte göra det man vill längre, man kanske
måste göra det som är "okej" i andras ögon nu? Nått jag missat isf..

Nu är det ingen som klagat på mig (inte för att jag dricker öl varje helg)
men jag blir ändå irriterad. Man får väl för fan göra som man vill.
Förstår inte varför man ska klaga på det, som om det vore något hemskt
och helt förskräckligt! Dom flesta unga människorna är väl ute och festar
och dricker för att dom tycker det är kul. Men nähe, nu ska det komma
nån viktigpetter och påpeka att det är fel.
Det är väl Ingenting någon annan än man själv har med att göra?!
Och bara för att man väljer att gå ut på krogen/dricka öl flera helger i rad,
betyder inte det att man är påväg att bli alkoholist!

Vill jag supa mig redlös varje helg gör jag väl det, vill jag sitta hemma varje
helg framför teven så gör jag det, vill jag åka iväg och arbeta varje helg så
gör jag väl det. osv osv. Förstår inte varför man ska klaga?

Avslutar med klyschan "Sköt du ditt, så sköter jag mitt.. (och alla andra sitt :P)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0